Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با «وانگ‌یی» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در جریان چهارمین نشست رایزنی وزرای امور خارجه دو کشور گفتگو کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، در مورد گسترش روابط دوجانبه، تحولات افغانستان و مذاکرات برجام برای لغو تحریم‌های غیر قانونی رژیم آمریکا علیه ملت ایران تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از تحولات مثبت روابط دو کشور در چند ماه اخیر، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای اجرایی شدن توافقات اقتصادی دو کشور انجام شده و جزئیات آن در اولین فرصت به طرف چینی ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان دخالت رژیم آمریکا در امور داخلی چین به بهانه‌های مختلف و تلاش این کشورها برای سیاسی کردن ورزش از جمله منع دسترسی تیم‌های ورزشی ایرانی به منابع مالی و تهدید به عدم مشارکت در المپیک زمستانی پکن را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه با تشریح رایزنی های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ و سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، تاکید کرد: توافق اصولی برای حل مشکلات فنی با آژانس در این سفر حاصل شده و پیگیر صدور بیانیه مشترک در اولین فرصت ممکن هستیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اراده کامل وارد مذاکرات وین برای حصول توافق خوب می شود و با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا و عدم پایبندی طرف اروپایی، چنانچه آنها با اراده لازم برای اجرای تعهداتشان وارد مذاکرات بشوند، امکان دسترسی سریع به توافق وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به کابل، اظهار داشت: در گفتگو با مقامات طالبان به عنوان هیات حاکمه سرپرستی افغانستان، بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر و باز بودن مرزهای دو کشور برای تامین نیازهای مردم افغانستان تاکید شده است.

«وانگ‌ایی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین نیز در این تماس ضمن دعوت مجدد از همتای ایرانی برای سفر به پکن، بر ضرورت پیگیری ابعاد مختلف روابط تاکید کرد.

وی از سرگیری مذاکرات و سفر مدیرکل آژانس به تهران را مثبت ارزیابی کرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد احیای برجام را منصفانه دانسته و مخالفت چین با هر اقدام افراطی در خصوص برجام را مورد تاکید قرارداد.

وزیر امور خارجه چین بر ضرورت تقویت ابتکار همسایگان برای کمک به مردم افغانستان و استقرار صلح و ثبات در این کشور تاکید و اظهار داشت در این راستا، سومین اجلاس کشورهای همسایه افغانستان در چین برگزار خواهد شد.

وبینار امروز، چهارمین رایزنی بین وزرای خارجه دو کشور در سه ماه اخیر بود.

کد خبر 5360248

منبع: مهر

کلیدواژه: وانگ یی وانگ ئی چین وزارت امور خارجه ایران هفته بسیج حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان بسیج مستضعفین محمد مخبر رافائل گروسی حسین امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران سید محمد حسینی حسین امیر عبداللهیان شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل