Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید مظفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، افزود: برخی از اتفاقات فوتبالی ما نیاز به کمک داور ویدئویی ندارد چرا که تصاویر مشخص و محرز است و نمی دانم چرا چنین تصمیم هایی گرفته می شود که صدای همه را در می‌آورد. در بازی با پرسپولیس در همان صحنه اول معلوم بود توپ از خط دروازه صنعت نفت آبادان گذشته اما باید پرسید کمک داور این بازی چرا این صحنه را گل اعلام نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نیمه نخست هم در صحنه‌ای شاهد خطا روی مهدی ترابی بودیم، بازیکن نفت پای مهاجم پرسپولیس را زد و بدون شک پنالتی بود اما شبیه سازی تشخیص داده شد و بر خلاف آنچه باید تصمیم گرفته می شد،‌ با بازیکن پرسپولیس کارت زرد هم داده شد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان به بازی نفت مسجد سلیمان و مس رفسنجان هم اشاره کرد و گفت: در این بازی هم که ساعتی قبل به پایان رسید یک صحنه عجیب رخ داد و بازهم شاهد اشتباه داوری بودیم. در صحنه‌ای که هیچ اتفاقی رخ نداد داور یک پنالتی به سود مس رفسنجان اعلام کرد که همان توپ وارد دروازه شد و نتیجه بازی به این شکل رقم خورد.  

مظفری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد این که چرا تصمیم های داوری در این روزها پر اشتباه است، گفت: به نظر من مدیریت اشتباه این مشکلات را رقم می زند. در گذشته افرادی مانند ترکی، مظفری زاده، مرادی و ... قضاوت می کردند و شاید در برخی موارد اشتباهاتی هم بود اما نه به این شکل و شمایل و باید پرسید چرا فوتبال ما با این همه تبلیغاتی که می شود در چنین راهی قدم بر می دارد.

وی تاکید کرد: طبق قانون فیفا ریاست خداد افشاریان در کمیته داوران ما غیرقانونی است چرا که در این قانون عنوان شده است فردی که ریاست کمیته داوران را بر عهده دارد نباید با تشکلات فوتبالی ارتباط داشته باشد و حتی می توان او را از بیرون از مجموعه و هیات رئیسه هم انتخاب کرد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان به نکته دیگری هم اشاره کرد و گفت:‌ نکته دیگر این است که به لیست سال قبل و امسال داوران ما نگاه کنید، به غیر از فغانی و تا حدودی بنیادی فر مگر می شود همان نفرات در همان رده های لیست سال قبل قرار بگیرند؟ یعنی در طول یک سال،‌ همان افراد در همان رده و جایگاه قرار داشتند و هیچ فردی جابجا نشده است؟ 

مظفری ادامه داد: باید برای داوری هم شرایط مشخصی گذاشته شود،‌ در فوتبال آلمان اگر داوری عملکرد خوبی نداشته باشد در پایان فصل همراه با تیم های سقوط کرده به یک‌رده پائین تر می رود و اگر خوب قضاوت کند به رده بالاتر منتقل می شود. این گونه همه داوران انگیزه دارند اما در اینجا اسامی مشخص است و برای داوران انگیزه ای نمی ماند و همین کارباعث می شود همه انگیزه ها از بین برود.  

برچسب‌ها فوتبال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال فوتبال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش  صدای ایران از ایسنا، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیات مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.


وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.


زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.
مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • شاهکار مدافعان پرسپولیس در چهار گل خورده!
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد