Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@16:01:12 GMT

باقری کنی با قرقاش دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۸۰۰۴

باقری کنی با قرقاش دیدار کرد

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام) در این دیدار، روابط ایران و امارات مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر اهمیت گسترش آن بر اساس حسن همجواری و احترام متقابل تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، باقری و قرقاش تاکید کردند که دو کشور بر اساس منافع مشترک برای ثبات و شکوفایی در منطقه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترش روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری بین ایران و  امارات متحده عربی یکی دیگر از موضوعاتی بود که دو طرف بر آن تاکید کردند.

براساس گزارش خبرگزاری امارات، در این دیدار خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات نیز حضور داشته است.

علی باقری کنی نیز در ارزیابی دیدار خود در توئیتی نوشت: در ادامه سفر به کشورهای منطقه، امروز  در دبی، در نشست دوستانه و صمیمانه‌ با دکتر انور قرقاش مشاورِ عالیِ سیاست خارجی جناب شیخ خلیفه بن زاید رئیس کشور امارات و خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات توافق کردیم تا صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شود.

311311

کد خبر 1576355

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان