Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید وارث، آقای گزارشگر پیشکسوت عرصه رسانه ایران در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور در نظرخواهی برترین های قرن شرکت کرد

مجید وارث، متولد 5 اردیبهشت 1330، بنیان گذار خاطره ساز برنامه ورزش و مردم و همینطور مرد اول بی گفتگوی ورزشی تلویزیون در سالهای 1358 تا 1363 است. وارث گزارشگر خاطره ساز جام ملت های 1980 و 1982، بازی های آسیایی 1982 و جام جهانی 1982 فوتبال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین روی است که لقب آقای گزارشگر را دارد.

به گزارش طرفداری، مجید وارث تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

دروازه بان:

ناصر حجازی خیلی گلر خوبی بود. هم مدارج بالایی طی کرد هم ممارست زیادی داشت. تکنیک و شایستگی بالایی داشت و دوران طلایی فوتبال ایران با وجود او طی شد.

مدافعان:

محمد رنجبر و حسن حبیبی را انتخاب می کنم. هر دو بی نظیر بودند. توپ از اینها رد نمی شد. تیم ملی و پاس سالها با حضور این دو بازیکن قابلیت و توان بالایی داشتند. حسن حبیبی که اصلا فوتبالیست بی نظیری بود.

دفاع راست:

هیچ دفاع راستی در ذهن نداریم که به زیبایی ابراهیم آشتیانی سانتر کند. سانترهایش بسیار دقیق بود. بهزادی، کلانی و ایرانپاک با پاس های او گل می زدند. همکاری تیمی او با علی پروین محشر بود.

دفاع چپ:

در این پست مصطفی عرب متناسب ترین بازیکن تاریخ فوتبال ما بوده است. ماشاالله با این سن هنوز فوتبال بازی می کند. هنوز تنیس بازی می کند. یکی از با دیسیپلین ترین ها بوده است. دو بار قهرمان جام ملت ها شده، دو بار به المپیک رفته و کسی افتخارات او را نداشته مگر آندرانیک اسکندریان. با این حال گزینه من آندرانیک اسکندریان است. آندرانیک اسکندریان از مدرن ترین مردانی است که من در همه عمرم دیده ام.

هافبک دفاعی:

پرویز قلیچ خانی بهترین فوتبالیست تاریخ ایران است. در همه تیم ها ستاره برد. در هر تیمی بازی می کرد آن تیم حریف تمام تیم ها بود. به جز دروازه بانی در هر پستی بازی کرد بهترین بازیکن تیمش می شد.

هافبک راست:

بعد از پرویز قلیچ خانی هیچ بازیکنی حضورش در فوتبال ایران به اندازه علی پروین ملموس نبود. سالها کاپیتان تیم ملی بوده است. بازی با دو پایش عالی بود. اصلا انتخاب پروین که دلیل نمی خواهد!

هافبک چپ:

هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال ایران پا به توپ با سرعت ناصر را نداشته است. سرعت ناصر محمدخانی به همراه حرکت پا به توپ دومی ندارد.

هافبک هجومی:

علی کریمی را هم نمی توان در تاریخ فوتبال ایران نادیده گرفت. بازی درجا و پاس دادن درجا را کسی نمی توانست مثل علی کریمی انجام دهد. استفاده از تکنیکش در اجرای فن بازی و در خدمت تیم، عالی بود.

مهاجمان:

بیوک جدیکار و همایون بهزادی را بنویسید. درخصوص بیوک جدیکار باید بگویم من به آن نسل مدیونم و نمی شود نسل دهه 30 فوتبال ایران را نادیده گرفت. همایون بهزادی هم در بازی با سر و ترکیب بازی سر و پا عالی بود. تنها بازیکنی که به این خوبی بازی سر و پا را ترکیب می کرد پرویز قلیچ خانی بود. آنطور که همایون بهزادی بازی با سر و پا را ترکیب می کرد کار هیچکس نبود.

مجید وارث از پرویز قلیچ خانی، همایون بهزادی و علی کریمی به عنوان سه بازیکن قرن نام برد. او در قسمت مربیان قرن ترجیح داد تنها از رایکوف فقید نام ببرد و نامی از مربیان ایرانی نیاورد. همچنین بهترین داور قرن را علیرضا فغانی و بهترین تیم قرن را دارایی دهه 40 معرفی کرد.

پیشکسوت عرصه رسانه در انتخاب پایانی یعنی ورزشکاران قرن از جهان پهلوان تختی، حسین رضازاده و هادی ساعی نام برد و درخصوص انتخاب رضازاده افزود:

من فارغ از گرایشات سیاسی حسین رضازاده او را انتخاب می کنم. رضازاده با وزنه هایش پولاد سرد و همه دوران وزنه برداری را به تمسخر می گرفت. معیار من تنها ورزش است نه مسائل سیاسی، به همین جهت از حبیب خبیری هم نام می برم. مگر شما می توانید حبیب خبیری را در فوتبال ایران نادیده بگیرید. اگر قرار بود برای تیم قرن کاپیتان انتخاب کنیم، آن کاپیتان می توانست حبیب خبیری باشد. از نظر فنی واقعا سرآمد و شایسته بود.

اخبار داغ 

فیلم ادرار خانم خواننده روی طرفدارش در کنسرت! / زشت ترین اقدام در جهان! استوری کامبیز دیرباز علیه وزیر ورزش؛ بسیجی وار VAR بیار! حسین عسگری: روی ترابی پنالتی شد؛ گل عبدی سالم بود! مربی بنفیکا در مورد از دست رفتن موقعیت گل سفروویچ: در 30 سال مربیگری چنین چیزی ندیده بودم حکم 3.5 سال حبس قطعی برای فابریتزیو میکولی، مهاجم اسبق تیم ملی ایتالیا

منبع: طرفداری

کلیدواژه: آندرانیک اسکندریان پرویز قلیچ خانی همایون بهزادی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم) لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم) طعنه سنگین سید جواد هاشمی به مهران رجبی (فیلم)

دیگر خبرها

  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • با تنها ۷ بازی؛ صعود لیونل مسی به صدر جدول برترین گلزنان MLS
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم)
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش