Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل حسینی مازندرانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان امروز چهارشنبه در همایش فصلی روحانیون و مسئولین عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان به تبیین مهم‌ترین نقش روحانیت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش روحانیون در پیروزی و برقراری جمهوری اسلامی و رشد و شکوفایی این نظام بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در قرون اخیر که جنبش‌ها و نهضت‌های اسلامی متعددی در جهان روی داده است، معمولاً روحانیون نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای در مبارزات ایفا کرده اند گفت: اما در نهضت اسلامی مردم ایران، روحانیت شیعه در رأس جریان مبارزات قرار داشته و نهضت اسلامی را مقتدرانه هدایت می‌کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان افزود: شاید روحانیت تنها نهاد یا صنفی در ایران باشد که سایر اصناف و نهادهای مدنی به تمام حرکات و سکناتش توجه کرده و آن را نقد و بررسی می‌کنند و این توجه به روحانیت در نیروهای مسلح برجسته‌تر است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی درب خش دیگری از سخنان خود، اعتماد مردم به روحانیت را عامل تقویت بنیه دینی دانست و گفت: اعتماد مردم به روحانیت، همین بس که صرف حضور یک روحانی وارسته در یک شهر و یا روستا برای تقویت باورهای دینی مردم کفایت می‌کرد زیرا مردم جامعه تحت تأثیر شخصیت معنوی و رفتارها و هم سطح بودن زندگی مادی و معیشتی روحانیت که همان روش اولیای الهی بود، قرار داشتند و این منش، عامل اصلی در پیوند قلبی، فکری و فرهنگی مردم با روحانیت و عمده‌ترین دلیل نفوذ آنها بر مردم بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه روحانیون در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب دینی و مذهبی بود، طبیعتاً نیروهای مسلح ما هم باید از آموزه‌های دینی برخوردار باشند تا بتوانند از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی که هدف انقلاب اسلامی است، بهتر و مؤثرتر دفاع کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با تبیین نقش و جایگاه روحانیت در بدنه نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رفتار و منش روحانیون در نیروهای مسلح خاصه نیروی انتظامی برای کارکنان پایور و وظیفه باید به معنای واقعی الگو و نمونه باشد؛ چرا که نوع نگاه و بینش فرماندهان و کارکنان به ویژه جوانان پایور و وظیفه تا حد زیادی متأثر از عملکرد روحانیون و مبلغان دینی است که خوشبختانه چنین بوده است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شاخص و نقش حساس روحانیت در نیروهای مسلح تصریح کرد: تعداد و یا سطح علمی بالای روحانیون در نیروهای مسلح هر چند حائز اهمیت است، اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است، میزان نفوذ و تأثیرگذاری روحانیون در بین آحاد فرماندهان و کارکنان خدوم نیروهای مسلح به ویژه قشر جوان است.

وی در ارتباط با آثار و برکات متأثر از خلوص، سادگی و تقوا در انسان‌های برجسته عصر حاضر عنوان کرد: روحانیون برای تأثیرگذاری و نفوذ در دیگران باید الگوی تقوا، پرهیزکاری و اخلاص در عمل باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان اضافه کرد: ثمره و حاصل ۱۴ قرن فداکاری، ایثارگری و هزینه‌هایی که اسلام داده همین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امروز مبلغان دینی بیش از هر زمان دیگری وظیفه دارند زیر علم ولایت فقیه در پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی (ص) با تمام توان تلاش و کوشش کنند.

بنا بر این گزارش، دراین همایش ضمن تبیین و تشریح مطالبات رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، عملکرد عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان‌های لرستان در هشت ماهه سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفته و مجموعه‌های برتر مورد تشویق قرار گرفتند.

کد خبر 5360312

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری فرماندهی انتظامی لرستان سید اسماعیل حسینی خرم آباد هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا بارش باران زلزله ایلام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیداد ی سلیمانی در این دیدار  گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با ولایت مداری  و تکیه بر توان و اقتدار نظامی؛ محبوبیت زیادی  بین مردم ایران اسلامی و سایر  ملتهای  جهان دارد . 
همچنین در نشست فرماندهان سپاه ثارالله استان و قرارگاه منطقه جنوب شرق ارتش اعلام شد هدف نیروهای مسلح حفاظت از نظام، آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم است.
در این نشست سردار نظری گفت عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور ما است.
امیر غلامعلیان هم گفت نیروهای مسلح با اتحاد و فرماندهی حکیمانه رهبر معظم انقلاب به درجه بالایی از بازدارندگی رسیده اند .

دیگر خبرها

  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم (ع)
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد