Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- منابع خبری افغانستان اعلام کردند انفجار بعدازظهر در منطقه چهارم شهر کابل پایتخت افغانستان 2 مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، به گفته شاهدان ،این انفجار در بازار موسوم به "بازار بوش" که طالبان آن را به بازار مجاهدین تغییر یافته بوقوع پیوشته است.
 ژنرال مبین سخنگوی پلیس طالبان اعلام کرد این حادثه براثر انفجار یک بمب جاسازی شده در  یک خودرو پلیس بوقوع  پیوست که بر اثر آن 2 پلیس مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  اظهار داشت مجروحان این انفجار به بیمارستان منتقل شدند.
چهارشنبه هفته گذشته نیز 2 انفجار در منطقه "میدان شهید" کابل و نزدیک دانشگاه جامعه المصطفی در غرب پایتخت  افغانستان روی داد که بر ان آن چهار نفر کشته و دو  تن دیگر زخمی شدند.
گروهک تروریستی داعش مسوولیت این دو انفجار را به عهده  گرفت.

مشاور امنیت ملی پاکستان به افغانستان می رود
 با نهایی شدن کمک های بشردوستانه دولت اسلام‌آباد برای حمایت از مردم افغانستان، برنامه سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل و همزمان سفر یک هیات بلندپایه از وزارت بهداشت تحت کنترل دولت موقت طالبان به اسلام‌آباد نیز در دستور کار دو کشور قرار گرفت.
به گزارش منابع رسمی پاکستان، در جریان اولین نشست ستاد ویژه افغانستان در اسلام‌آباد به ریاست «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان، کمک‌های بشردوستانه این کشور به ارزش 5 میلیارد روپیه (معادل تقریبا 285 میلیون دلار) تصویب و به زودی به صورت محموله‌های موادغذایی، دارو، تجهیزات فوری پزشکی و امکانات مورد نیاز در فصل زمستان به افغانستان ارسال می‌شود.
در این جلسه که با حضور فرمانده ارتش پاکستان، وزرای امور خارجه، دارایی، نماینده ویژه نخست وزیر در امور افغانستان و مشاور امنیت ملی پاکستان برگزار شد، ارسال فوری 50 هزار تن گندم به افغانستان، کاهش تعرفه و مالیات فروش اجناس صادراتی از افغانستان به پاکستان، موافقت با عبور محموله 50 هزار تن گندم از هند به افغانستان از طریق مسیر زمینی پاکستان به عنوان کمک بشردوستانه و تسهیل بازگشت اتباع افغانستان به کشورشان از مقصد هند از طریق مسیر زمینی پاکستان مورد توافق واقع شد.
در این جلسه اعلام شد که «مُعید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان به زودی به افغانستان سفر خواهد کرد تا در بحث گسترش مناسبات دو کشور و شناسایی زمینه‌های خاص در افغانستان که مورد نیاز کمک و پشتیبانی است، رایزنی‌های مفصلی انجام دهد.
قرار است یک هیات بلندپایه از وزارت بهداشت افغانستان تحت مدیریت دولت موقت کابل نیز تا اواخر این هفته به اسلام‌آباد سفر کند تا دو طرف روش‌های حمایت بشردوستانه پاکستان از بخش‌های درمان و سلامت افغانستان را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.
عمران‌خان روز گذشته طی دیدار با رئیس و اعضای هیات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در اسلام‌آباد تاکید کرد که ارسال کمک‌های مالی به مردم افغانستان به عنوان بخشی از تلاش‌های جمعی برای جلوگیری از بحران انسانی و سقوط اقتصادی یک نیاز فوری است.
وی ابراز امیدواری کرد که راه‌ها و ابزارهایی برای رسیدگی به موضوع نقدینگی و توانمندسازی کانال‌های بانکی برای کمک به افغانستان برای کنترل چالش اقتصادی و دیگر معضلات داخلی آن پیدا شود.
این درحالی است که سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر درباره بحران اقتصادی افغانستان هشدار داد و گفت: سیستم بانکی و مالی این کشور در آستانه سقوط قرار دارد.
سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد تا پایان امسال 97 درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار می‌گیرند.
در ادامه این گزارش پیش بینی شده است تا آخر سال جاری میلادی 3.2 میلیون کودک زیر پنج سال به سوء تغذیه شدید مواجه می‌شوند. 

دستیار وزیر خارجه: ورود قانونی اتباع افغانستان به ایران تسهیل می‌شود
 دستیار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تسهیل و روان سازی ورود قانونی اتباع به ایران بهترین راه مبارزه با ورود غیرقانونی ، قاچاق انسان و بسیاری از رفتارهای هنجارشکنانه است.
به گزارش شفقنا، سید رسول موسوی مدیر کل غرب آسیا وزارت امور خارجه، با انتشار ویدیویی در صفحه توییتر خود نوشت : «‏صف متقاضیان ویزای ایران در سرکنسولگری ایران در هرات. روز( سه شنبه) برای 1509 نفر ویزای ورود به ایران ( فقط در هرات ) صادر شد.
تسهیل و روان سازی ورود قانونی اتباع به ایران بهترین راه مبارزه با ورود غیرقانونی ، قاچاق انسان و بسیاری از رفتارهای هنجارشکنانه است».

ایران میزبان حدود 3.6 میلیون آواره افغانستانی است
نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیام تویتتری نوشت:ایران میزبان حدود 3.6 میلیون آواره افغانستانی است و بر خلاف ترکیه، میلیاردها (یورو) از اتحادیه برای رسیدگی به آنها دریافت نمی‌کند
 «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری از تبعیض این اتحادیه نسبت به پناهجویان افغانستانی که در ایران حضور دارند انتقاد کرد.
وی در این پیام توییتری نوشت: «ایران میزبان حدود 3.6 میلیون آواره افغانستانی است و بر خلاف ترکیه، میلیاردها (یورو) از اتحادیه برای رسیدگی به آنها دریافت نمی‌کند».
این مقام اروپایی اضافه کرد: «از زمانی که طالبان کنترل افغانستان را در دست گرفته 300 هزار افغانستانی دیگر وارد ایران شده‌اند و به جای حمایت از این کشور، ایران تحریم شده است. آیا اتحادیه اروپا به پناهندگان افغانستانی اهمیت می‌دهد؟».
این نماینده اروپایی در ادامه به پیام هیئت ایران در اتحادیه اروپا اشاره کرد که طی آن هشدار داده شده با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان، بحران آوارگان افغانستانی در حال تشدید شدن بوده و کشورهای همسایه این کشور را تحت فشار فزاینده قرار داده است.
هیئت ایران در اتحادیه اروپا تاکید کرده که جلوگیری از فاجعه بشری در افغانستان و در میان آوارگان این کشور، مسئولیتی جهانی است و ایران نیازمند حمایت قاطع جامعه جهانی است.
چندی پیش نیز «شورای پناهندگان نروژ» (ان‌آرسی) در گزارشی با بیان این که روزانه چهار هزار تا پنج هزار شهروند افغانستانی از مرز این کشور به ایران فرار می‌کنند، خواستار کمک مالی بیشتر و تقسیم مسئولیت شد.
طبق اعلام وبسایت این گروه، «یان اگلاند» دبیرکل شورای پناهندگان نروژی در سفری که این هفته به ایران داشت، گفت: هزاران زن، کودک و مرد خسته، هر روز در جستجوی امنیت از افغانستان به ایران می‌روند. نمی‌توان انتظار داشت که ایران با حمایت اندک جامعه جهانی میزبان این همه افغانستانی باشد. باید کمک‌ها در داخل افغانستان و کشورهای همسایه مانند ایران، قبل از سرمای مرگبار زمستان افزایش یابد.
این سازمان بشردوستانه در ادامه از ایران به دلیل میزبانی همسایگان افغانستانی قدردانی و اعلام کرد: ما ایران را به خاطر استقبال و میزبانی از میلیون‌ها آواره افغانستانی در چهار دهه گذشته ستایش می‌کنیم. اما اکنون جامعه بین‌المللی باید برای حمایت از همسایگان افغانستان و سهیم شدن مسئولیت کمک به آن‌ها برای ادامه استقبال از پناهجویان گام بردارد. افغانستانی‌ها یکی از بزرگ‌ترین تعداد پناهجویان در جهان هستند. اکنون شرایط بازگشت هرچه بیشتر مبهم‌تر می‌شود. در حالی که تعداد زیادی از پناهجویان افغانستانی هنوز به سمت اروپا حرکت نکرده‌اند، همه کشورهای ثروتمند باید هم کمک‌ها را افزایش دهند و هم مرزهای خود را برای کسانی که از درگیری و آزار و اذیت فرار می‌کنند باز نگه دارند. کشورهای اروپایی، از جمله لهستان، باید اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کنند و همه درخواست‌های ناموفق را با توجه به بحران بازبینی کنند.

سرکرده داعش در حلقه محافظان ویژه معاون اشرف غنی
عکس کارت شناسایی «ثناءالله غفاری» یکی از سرکردگان داعش که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد که وی در حلقه محافظان ویژه معاون اول رئیس‌جمهور پیشین افغانستان قرار داشته است.
یکی از سرکردگان داعش که حملاتی را در افغانستان انجام داده و به‌تازگی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در لیست سیاه تروریستی قرار گرفته، در جمع محافظان معاون رئیس‌جمهور افغانستان حضور داشته است.
عکس کارت شناسایی «ثناءالله غفاری» یکی از سرکردگان داعش که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد که وی در حلقه محافظان ویژه معاون اول رئیس‌جمهور پیشین افغانستان قرار داشته است.
روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد که واشنگتن سرکرده و 2 عضو گروه تروریستی داعش افغانستان را در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار داده است.
وی افزود: ثناالله غفاری مشهور به «شهاب‌المهاجر» که سرکردگی داعش شاخه افغانستان را بر عهده دارد، سلطان عزیز اعظم، سخنگوی این گروه و مولوی رجب از اعضای رهبری این گروه در لیست تروریست‌های بین المللی قرار گرفتند.
امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان در این باره در توییتی نوشت: «ثناءالله غفاری تا سال 2015 یکی از اعضای فعال شبکه حقانی بود و از راهنمایی و پشتیبانی این شبکه برخوردار بود.
غفاری سال‌ها در فهرست پیگرد امنیت ملی قرار داشت، مهندسی است و خانواده‌اش در پاکستان زندگی می‌کنند.»
معاون اول سابق دولت پیشین افغانستان همچنین افزوده که تمام بستگان او از سوی اداره امنیت ملی دولت پیشین در شکردره کابل مورد بازجویی قرار گرفته بود و "او امیر تمام داعش-خراسان نیست."
این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان داعش حملات خود را بر شهر‌های مختلف این کشور افزایش داده است.

بازگشایی سفارت ژاپن در افغانستان 
سفیر ژاپن در دیدار با معاون رئیس کابینه طالبان اعلام کرد: در صورت اطمینان از تامین امنیت، سفارت ژاپن در کابل بازگشایی می‌شود.
بازگشایی سفارت ژاپن در افغانستان مشروط بر تامین امنیتبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل؛ «انعام الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان امروز در پیامی از دیدار سفیر ژاپن با مولوی «عبدالکبیر» معاون سیاسی رئیس کابینه طالبان خبر داد و اعلام کرد: «تاکاشی اوکاتا» در این دیدار گفته است ژاپن پس از اطمینان از تامین امنیت، سفارت خود را در کابل بازگشایی می‌کند.
سمنگانی به نقل از سفیر ژاپن افزود: ژاپن می‌خواهد با طالبان همکاری کند و در نخستین گام، کمک‌های خود را به افغانستان افزایش می‌دهد.
چندی پیش نیز سفارت امارات عربی متحده سفارت خود را در کابل بازگشایی کرد، آلمان و عربستان سعودی هم برای بازگشایی سفارت خود در افغانستان اعلام آمادگی کرده اند.
چند روز پیش سخنگوی طالبان از بازگشایی حدود 10 سفارتخانه کشور‌های خارجی در افغانستان خبر داده بود، ایران، پاکستان، روسیه، چین، ترکمنستان و چند کشور دیگر از جمله کشور‌هایی هستند که سفارتخانه‌های آن‌ها در کابل فعال است.
پس از سقوط دولت سابق افغانستان و روی کارآمدن طالبان به طور تقریبی همه سفارتخانه‌های خارجی سفارتخانه‌های خود را در کابل تعطیل کرده بودند.

طالبان: به حریم خصوصی مردم تعرض نشود
رئیس کمیسیون تصفیه صفوف طالبان تصریح کرد که نیروهای نظامی حق دخالت در امور مردم و تعرض به حریم خصوصی آن‌ها را ندارند.
 «لطیف‌الله حکیمی» رئیس کمیسیون تصفیه صفوف طالبان خطاب به نیروهای طالبان تصریح کرد که هیچ نظامی حق امر به معروف و نهی از منکر را ندارد.
وی در ادامه نیز از فرماندهان نظامی طالبان در تمامی ولایت‌های افغانستان خواست تا از تعرض به حریم خصوصی مردم این کشور خودداری کنند.
حکیمی از مقامات نظامی طالبان نیز خواست تا به فعالیت‌های نظامی خود توجه جدی داشته باشند و نیروها را به خوبی آموزش دهند.
این مقام ارشد طالبان پیش از این نیز با اظهار اینکه «تصفیه‌ صفوف نخستین شرط اساسی برای بقای نظام است»، گفته بود که از آغاز کار این کمیسیون بیش از 600 نفر از افرادی که از نام طالبان سوء استفاده می‌کردند در 22 ولایت شناسایی، بازداشت و یا برکنار شده‌اند.
به گفته حکیمی، این افراد به اتهامات مختلف از جمله همکاری با داعش و سوء استفاده از وسایل نظامی بازداشت و یا از وظایف خویش برکنار شده‌اند.
مقامات طالبان پیش از این نیز گفته بودند که روند توزیع کارت هویت و یونیفورم‌های نظامی برای اعضای طالبان برای جلوگیری از سوء استفاده از نام آن‌ها بزودی آغاز می‌شود.

نماینده ویژه آمریکا در آستانه سفر به قطر: دولت طالبان را برسمیت نمی‌شناسیم
 «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان‌ در آستانه سفر به  قطر برای رایزنی‌های 2 هفته‌ای با مقامات طالبان تصریح کرد که واشنگتن دولت سرپرست طالبان را برسمیت نمی‌شناسد.
وست به «صدای آمریکا» گفت که اگر روسیه و چین نیز دولت سرپرست طالبان را برسمیت بشناسند، آمریکا چنین کاری نخواهد کرد.
نماینده ویژه آمریکا با اظهار اینکه واشنگتن و اسلام‌آباد درباره سیاست‌های یکدیگر در قبال افغانستان نگرانی‌هایی دارند، افزود که این موضوع در برخی اوقات سبب ایجاد اختلاف نظراتی بین دو طرف شده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال آزادسازی دارایی‌های توقیف شده افغانستان برای جلوگیری فروپاشی اقتصاد این کشور گفت: ما روشن کرده بودیم که اگر طالبان برای رسیدن به قدرت، مسیر نظامی را انتخاب کند، کمک‌های غرب متوقف خواهد شد و این اتفاقی هست که رخ داده است.
در مقابل اما طالبان تاکید دارد که دارایی‌های توقیف شده افغانستان متعلق به مردم افغانستان بوده و هیچ ارتباطی به کمک‌های خارجی ندارد.
نماینده ویژه آمریکا درحالی تصریح می‌کند که واشنگتن دولت سرپرست طالبان را برسمیت نمی‌شناسد که در هفته آینده برای رایزنی‌های 2 هفته‌ای با طالبان عازم قطر می‌شود.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با اعلام این موضوع گفته بود: ما همواره گفتیم که آماده‌ایم تا با طالبان بر مبنای عملی و عمل‌گرایانه در زمینه‌هایی که منافع ملی اصلی است ماست، تعامل داشته باشیم.

مقامات طالبان و آمریکا در قطر دیدار می‌کنند
طالبان اعلام کرد مقامات این گروه هفته آینده برای بررسی روابط سیاسی و اقتصادی و توافقنامه دوحه در قطر دیدار می‌کنند.
به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه طالبان روز (چهارشنبه) آغاز دور جدید مذاکرات میان طالبان و آمریکا در قطر را تأیید کرد.
به گفته این وزارتخانه نماینده واشنگتن در امور افغانستان هفته آینده برای گفت‌وگو با طالبان به دوحه بازخواهد گشت.
طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دور بعدی گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا برای بررسی روابط سیاسی و مشکلات اقتصادی در افغانستان و اجرای توافقنامه دوحه برگزار می‌شود.
 پیش از این، وزارت امور خارجه ایالات متحده تأیید کرد که رایزنی‌های خود را با جنبش طالبان از هفته آینده آغاز خواهد کرد و طی آن در مورد منافع حیاتی در رابطه با افغانستان از جمله مبارزه با تروریسم گفت‌وگو خواهد کرد.

رقابت امارات و قطر برای اداره فرودگاه کابل
مقام‌های اماراتی می‌گویند، دولت این کشور با طالبان افغانستان برای اداره فرودگاه کابل گفت‌وگو کرده است.
 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مقام‌های اماراتی یک سری گفتگوها را با طالبان افغانستان در هفته‌های اخیر به منظور بررسی اداره فرودگاه کابل انجام داده‌اند.
این گفتگوها نشان می‌دهد که چگونه کشورها به دنبال اعمال نفوذ خود در افغانستان تحت حاکمیت طالبان هستند، حتی در شرایطی که این گروه تا حد زیادی از نظر بین‌المللی به حاشیه رانده شده و دولت کابل به طور رسمی توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
به گفته منابعی که به دلیل حساسیت موضوع از فاش شدن نامشان خودداری کردند، اماراتی‌ها مشتاق مقابله با نفوذ دیپلماتیک قطر در افغانستان تحت حاکمیت طالبان هستند.
قطر پس از ایفای نقش مهمی در خارج کردن شهروندان خارجی و افغان‌ها از این کشور پس از خروج پرهمهمه نیروهای ایالات متحده در ماه اوت سال جاری میلادی، همراه با ترکیه به اداره فرودگاه بین‌المللی کابل کمک کرده و گفته‌اند که مایلند این عملیات را به عهده بگیرند.
این دیپلمات‌ها گفتند، هنوز طالبان درباره رسمی شدن توافق با قطر تصمیمی نگرفته است.
یک مقام ارشد وزارت خارجه امارات گفت، این کشور که پیشتر در زمان دولت سابق افغانستان تحت حمایت ایالات متحده، فرودگاه کابل را اداره می‌کرد، به ادامه کمک به فعالیت آن برای اطمینان از دسترسی بشردوستانه و عبور ایمن متعهد است. ابوظبی همچنین به خروج شهروندان از افغانستان کمک کرده‌اند.
دو تن از این دیپلمات‌ها گفتند که طالبان از امارات متحده عربی نیز درخواست کمک مالی کرده، گرچه آنها افزودند که مشخص نیست آیا این به بحث‌های فرودگاه مربوط می‌شود یا خیر.
این چهار دیپلمات همچنین گفتند، یکی از مسائلی که هنوز بین اپراتورهای این فرودگاه و طالبان افغانستان حل نشده، این است که چه کسی به تامین امنیت آن می‌پردازند. طالبان می‌گوید که پس از بازگشت به قدرت پس از دو دهه جنگ، نمی‌خواهند نیروهای خارجی در کشور وارد شوند

درخواست طالبان برای انجام اقدام‌های عملی در ارتباط با افغانستان
گروه طالبان خواستار اقدام عملی واشنگتن در مذاکرات هفته آتی در دوحه شد.
 به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده به جای بحث و گفت‌و‌گو در مذاکرات هفته آینده بین این گروه واشنگتن در قطر تصمیمات مثبت اتخاذ کند.
«سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: «فکر می‌کنم به جای نشست‌های بیشتر، به تصمیمات مثبت بیشتری نیاز داریم».
وی افزود: «ما باید از مرحله بحث به مراحل تاکتیکی برویم. ما آماده گفت‌و‌گو با آمریکا و همکاری برای ایجاد روابط مثبت با آمریکا هستیم».
وزارت خارجه دولت طالبان اوایل صبح ‌روز -‌چهارشنبه- در بیانیه‌ای از آغاز دور جدید گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا در قطر طی هفته آینده در مورد روابط سیاسی و مشکلات اقتصادی در افغانستان و اجرای توافق دوحه خبر داد.

تلاش طالبان برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان در مذاکره با آمریکا
 «ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان با اشاره به دیدار نزدیک هیئت دیپلماتیک طالبان با نماینده ویژه آمریکا گفت: تلاش صورت می‌گیرد که دارایی‌های توقیف‌شده مردم افغانستان آزاد شود تا مشکلات اقتصادی حل شود.
وی افزود: با ادامه این دیدارها، تعهدات تازه می‌شود و نگرانی‌ها از بین می‌رود، در چارچوب توافقات دوحه گاهی اوقات با نمایندگان آمریکا دیدار داریم و این دیدارها می‌تواند مفید واقع شود.
سخنگوی طالبان ادامه داد: این دیدارها می‌تواند باعث بنیان‌گذاری و تعلقات روابط دیپلماتیک میان دو طرف شود که به‌منفعت هر دو جانب است.
 مجاهد همچنین تأکید کرد که دولت سرپرست طالبان به تعهداتش در قبال جامعه جهانی پایبند است.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش‌تر به خبرنگاران گفته بود: ما همواره گفتیم که آماده‌ایم با طالبان بر مبنای عملی و عمل‌گرایانه در زمینه‌هایی که منافع ملی اصلی ماست، تعامل داشته باشیم، مسئله مبارزه با تروریسم و این‌که افغانستان هرگز بار دیگر به سکوی پرتابی برای حملات تروریستی بین‌المللی تبدیل نشود.
پرایس ادامه داد: تأیید می‌کنم که «تام وست» نماینده ویژه برای افغانستان برای دیدار دوهفته‌ای با سران طالبان به دوحه بازگردد تا با آن‌ها درباره منافع ملی حیاتی ما درباره افغانستان گفت‌وگو کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طالبان افغانستان آمریکا ایران مشاور امنیت ملی پاکستان طالبان را برسمیت نماینده ویژه آمریکا وزارت خارجه آمریکا دولت سرپرست طالبان ورود قانونی اتباع آواره افغانستانی وزارت امور خارجه پیشین افغانستان طالبان و آمریکا مردم افغانستان اداره فرودگاه سخنگوی طالبان افغانستان تحت فرودگاه کابل ایالات متحده تامین امنیت اسلام آباد هفته آینده معاون اول گفت وگو کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند