Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سعود اصغری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تب برفکی بیماری عفونی، ویروسی و اغلب کشنده در دام‌های اهلی و وحشی است و در ۷۰ گونه جانوری تاکنون گزارش شده و به علت واگیری شدید و علایم بالینی باعث خسارات اقتصادی سنگینی به صنعت دامداری کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از جمله علایم این بیماری می‌توان به بروز تب در دام بیمار و به دنبال آن ظهور تاول در دهان و پا‌ها اشاره کرد و این بیماری در صورت تماس با دام آلوده، تجهیزات دامداری، غذا و لباس آلوده، حمل و نقل و ... در سطح وسیعی منتشر می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: کنترل و پیشگیری از این بیماری منوط به همکاری دامداران در انجام واکسیناسیون موثر و به موقع دام ها، قرنطینه کردن دام مبتلا، کنترل تردد و نقل و انتقال دام‌ها است و در انتشار بیماری حمل و نقل غیرمجاز و دام قاچاق نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس با اولویت دام‌های عشایر و روستاییان تا پایان سال در دستور کار این اداره کل است.

اصغری از دامداران خواست؛ با توجه به اصل مهم پیشگیری بهتر از درمان است با پرداخت هزینه ناچیز واکسیناسیون در مقایسه با ارزش دام ها، باید با مشورت دامپزشک از طریق مراکز مایه کوبی دامپزشکی و با در نظر داشتن دوره ایمنی زایی واکسن ها، نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود اقدام و از بروز تلفات و تحمیل هزینه‌های درمانی و گسترش بیماری در دامداری و منطقه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی واکسن دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین روز ازنمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، این استان دارای قابلیتهای فراوانی در صنعت ، معدن ، شیلات و کشاورزی است و در روز پایانی این نمایشگاه تفاهم نامه هایی امضا شد .

جزئیات بیشتر را در این گزارش ببیند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • پنجمین روز از نمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • پنجمین روز ازنمایشگاه اکسپو وحضور سرمایه گذران درغرفه سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران