Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کمیساریای انتخابات لیبی اعلام کرد، در فهرست اولیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اسامی صلاحیت ۷۳ نفر از جمله ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی این کشور تایید شده است.

بر اساس این گزارش در فهرست ۷۳ نفره نانمزدهای تایید صلاحیت شده، اسامی چهره‌هایی مانند عبدالحمید الدبیبه رییس دولت وحدت ملی، عقیله صالح رییس پارلمان و فتحی پاشاغا وزیر کشور دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف الاسلام القذافی به جرم مشارکت در کشتار معترضان لیبیایی در جریان تظاهرات سال ۲۰۱۱ که به سقوط رژیم پدرش انجامید، تحت تعقیب دیوان بین المللی لاهه است و در دادگاهی در شهر الزنتان واقع در غرب لیبی نیز به اعدام محکوم شده بود.

در بیانیه کمیساریای انتخابات لیبی آمده است، نامزدهای رد صلاحیت شده ۱۲ روز فرصت دارند تا به این تصمیم اعتراض کنند.

۹۸ نفر به عنوان نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی لیبی ثبت نام کرده بودند.

قرار است انتخابات لیبی با وجود اختلاف نظر میان نهادهای مختلف بر سر قانون انتخابات در این کشور در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شود.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در شرایطی روند خود را پشت سر می‌گذارد که به نوشته رسانه‌ها، با نزدیک شدن زمان انتخابات، تنش در این کشور افزایش می‌یابد. در نتیجه موضوعات مبهمی چون برگزاری و یا عدم برگزاری انتخابات، نحوه جریان روند انتخابات، تعیین حوزه‌های انتخابات و تثبیت نامزدها، از دغدغه‌های اصلی است.

طرفین در لیبی با احساس نگرانی از فشارهای خارجی و بحران مشروعیت، خواهان برگزاری انتخابات بوده، اما اینکه برگزاری انتخابات تحت کدامین شرایط، ‌هنوز نامعلوم است.

برچسب‌ها دولت وحدت ملی پارلمان انتخابات ریاست جمهوری لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت وحدت ملی پارلمان انتخابات ریاست جمهوری دولت وحدت ملی پارلمان انتخابات ریاست جمهوری لیبی انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور طی سخنانی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید
مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

وی افزود: در 8 حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید 16 نماینده انتخاب شوند.
وزیر کشور عنوان کرد: شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین‌بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229321 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • کونسیسائو: اجازه دهید دور از سر و صدا بمانم!
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار