Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:16:40 GMT

سهمیه ۸۸ هزار واحدی لرستان از طرح «جهش ملی مسکن»

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۹۲۸۰

سهمیه ۸۸ هزار واحدی لرستان از طرح «جهش ملی مسکن»

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای مسکن لرستان گفت: طرح جهش ملی مسکن به عنوان یکی از اقدامات مهم عمرانی، از طرف رئیس جمهور به استان‌ها ابلاغ شد و طبق این طرح مقرر شد که سالانه یک میلیون مسکن با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه ساخته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در یک دوره چهار ساله در دستور کار دولت قرار گرفته که از این تعداد حدود ۸۸ هزار واحد به استان لرستان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان در ادامه افزود: در جلسه امروز که با حضور اعضای شورای مسکن استان برگزار شد، بررسی‌های لازم برای مشخص شدن سهمیه هر شهرستان از طرح ملی مسکن به تفکیک انجام گرفت که پس از تصمیم نهایی به فرمانداران برای اجرای طرح ابلاغ می‌شود.

زیویار گفت: جانمایی محل اجرای طرح یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در رابطه با ساخت مسکن در دستور کار قرار گیرد که در همین راستا ضرورت دارد فرمانداران و رؤسای ادارات مربوطه اقدامات مورد نظر را با انجام کارشناسی‌های لازم پیگیری و گزارش آن را در جلسات این شورا که هر دو هفته یک بار تشکیل خواهد شد، ارائه دهند.

وی عنوان کرد: بررسی و پیگیری مشکلات مربوط به حوزه مسکن مهر استان یکی دیگر از محورهای مهم شورای مسکن استان بود که به منظور رفع آن مصوب شد اعضای شورا موانع و چالش‌ها را احصا و در جلسه آتی مطرح کنند.

استاندار لرستان همچنین تاکید کرد: با توجه به برخی مشکلات که در اجرای طرح مسکن مهر به وجود آمد، در نظر است تا با بررسی و شناخت بیشتر از وضعیت موجود، طرح ملی مسکن با کمترین مشکلات و به بهترین نحو ممکن در سطح استان اجرایی شود تا مردم استان از این طرح مهم بهره مند شوند.

کد خبر 5360357

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان فرهاد زیویار طرح جهش تولید و تامین مسکن هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا بارش باران گرگان ایلام ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد

استاندار هرمزگان در جلسه شورای مسکن طی بررسی روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان،گفت: پرداخت تسهیلات بانکی با مدل مشارکت چالش جدی پروژه خوابگاه‌های متأهلی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، نشست شورای مسکن استان هرمزگان عصر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه به ریاست استاندار هرمزگان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد.

مهدی دوستی در روند بررسی مصوبات جلسه پیشین همچنان بررسی روند تأمین زمین در روستاهای فاقد اراضی مناسب را در صدر قرارداد و گفت: از51 روستای تکلیف شده به فرمانداران برای تأمین نیاز اراضی روستاها و آغاز فرایند الحاق، 19 روستا انجام شده و هنوز 31 روستای بلاتکلیف در استان داریم که باید فرمانداران با نظر مردم محلی نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی در بررسی روند احداث خوابگاه‌های دانشجویی استان تاکید داشت: استفاده از متراژهای ترکیبی 30 متری تا 55 متری متناسب برای دانشجویان مجرد، متأهل و متأهل دارای فرزند الگوی مناسبی است اما چالش جدی پروژه‌ها تعریف تسهیلات در مدل مشارکتی یعنی تسویه بعد از اتمام مرحله سفتکاری است که باید در سطح وزارت علوم حل شود.

استاندار هرمزگان همچنین آخرین فرصت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر بندرعباس، رودان و میناب را دهه‌ فجر 404 اعلام کرد و افزود: در پروژه‌های مسکن ملی بویژه در بستک، رودان و پیامبراعظم نیز که تا شهریور وارد مرحله نازک کاری می‌شوند مردم می توانند نسبت به خرید انشعاب برق اقدام کنند.

استاندار هرمزگان، پیشرفت امور زیربنایی با اولویت آب و برق را ضروری دانست و عنوان داشت:لازم است همزمان در جدول گزارشات پیشرفت پروژه‌ها به تفکیک شهرستان‌ها و براساس زمانبندی، این گزارش مهم نیز گنجانده و ارائه شود.

 انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه