Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده در سنوات گذشته در بودجه برای پروژه‌های آب کافی نبوده است، گفت: مشکلات عدیده‌ای برای ‌تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری داریم. - اخبار استانها -

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به چالش آب در کشور و همه دنیا، اظهار داشت: دنیا دچار چالش آب شده و متاسفانه استان چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی مستمر شده به گونه‌ای که مشکلات عدیده‌ای برای مردم در خصوص تامین آب شرب به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باید امروز تغییر اقلیمی را باور کرد که اگر این باور در مردم و مسئولان به وجود نیاید آب را هدر می‌دهیم، امروز تنش آب شرب، آب شهرک‌های صنعتی و آب کشاورزی اتفاق افتاده است، 11 دشت ممنوعه و ممنوعه بحرانی در استان نشان دهنده بحران است و اگر برنامه نباشد دچار زیان خواهیم بود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید یک کار جهادی در بازنگری مسائل آب صورت گیرد، چالش اول آب شرب است و چالش دوم آب کشاورزی است چرا که متناسب با اقلیم این استان دو پایه اشتغال این مردم، کشاورزی و دامداری است. چند سالی است استان در برخی صنایع کوچک گام‌های خوبی برداشته است لذا در بحث توسعه شهرک‌های صنعتی تامین آب شرب عوامل فعال در شهرک‌های صنعتی دچار چالش شده است.

راستینه افزود: اعتبارات پیش بینی شده در سنوات گذشته در بودجه در خصوص پروژه‌های آب کافی نبوده است و این چالش چهارم این استان است و چالش بعدی اینکه دشت‌های ممنوعه و ممنوعه بحرانی با ریزگردها همراه هستند و اگر توجه نشود شهرکرد به زیر ریزگردها می‌رود.

وی تصریح کرد: دشت شهرکرد یکی از چشم‌اندازهای زیبا استان بوده است، از 6 ماه گذشته طرح احیای دشت شهرکرد ایجاد شد و قرار بر این شد مسئولیت هر دستگاه برای احیای دشت شهرکرد مشخص شود، باید برای تمام مسائل آبی فکر کرد چرا که اگر این اتفاق نیفتد استان چهارمحال و بختیاری به یک کویر تبدیل می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در خصوص آب، بیان داشت: نمایندگان مشکل آب استان را به گوش مسئولان کشور رسانده‌اند و مسئولان می‌دانند که مسئله این استان چیست، طرح‌هایی در سراسر استان وجود داشت که حق آبه مردم محقق نشده بود، در سفر ریاست مجلس به استان ما یک سند تنظیم شد که در آن سند تعداد روستاهای دارای تنش آبی و مسئله بن-بروجن مطرح شد، در سفر اخیر وزارت نیرو این سند به ایشان ارائه شد و وزارت نیرو مکلف به انجام این سند است.

وی با اشاره به تقویت روابط بین بخشی، گفت: مجموعه آب منطقه‌ای و آبفا باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و این‌ها مجزا نیستند، اگر مشکل آب وجود دارد باید آب منطقه‌ای پای کار آید و تلاش می‌شود دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و فاصله‌ای بین آن‌ها نباشد، این رابطه در حال تقویت است که این دستاورد خوبی است‌.

گزارش تسنیم از تجمع مردم چهارمحال و بختیاری برای رفع مشکل آب/ مردم چه مطالبه‌ای از دولت دارند؟ + فیلمرئیس کمیته آب مجلس: شهرک‌های صنعتی و برخی روستاهای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شودگزارش|‌‌ تجمع امروز مردم چهارمحال و بختیاری‌ در اعتراض به کمبود آب/ ‌فریاد مردم از "بی‌آبی"‌ و "سوءمدیریت" دولت روحانی‌ +‌ فیلم

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: سفر مسئولان کشوری و کمیسیون‌های فرهنگی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به استان دستاورد کمی نیست چرا که مسائل از نزدیک رصد شد، امروز وظیفه ما پیگیری مطالبات مردم است، پایان سال بعد یک گام بلند برای رفع تنش‌های آبی برداشته می‌شود‌.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم شهرکرد چهارمحال و بختیاری شهرک های صنعتی تامین آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی مرتبط با چرخه اقتصادی این استان بررسی و رفع این مشکلات مصوب شد.
بهنام خسروی افزود: بیشترین مشکلات این طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.
وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسئولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.
خسروی گفت: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.
وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.
هم اکنون در این استان بیش از هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.
تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تأسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که برای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند