Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@13:23:04 GMT

این مکمل غذایی که به شدت سرطان زاست

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۹۴۰۴

این مکمل غذایی که به شدت سرطان زاست

به گزارش جام جم آنلاین، یک مطالعه پزشکی نشان داد که مصرف مکمل غذایی «سلنیوم» با ویتامین «E» خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان تا ۹۱ ٪ افزایش می‌دهد.

بر اساس مطالعه ۳۵۰۰۰ نفر که توسط روزنامه بریتانیایی «اکسپرس» به نقل از مجله موسسه ملی سرطان منتشر شده، دانشمندان می‌خواستند مزایای بالقوه مکمل‌ های غذایی برای پیشگیری از سرطان را تعیین کنند، اما آن‌ها اعلام کردند که این تحقیق به سرعت پس از کشف این که منجر به سرطان می‌شود متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نشان داد که سلنیوم برای افرادی که در ابتدا سطوح پایینی از این ماده معدنی در بدن خود داشتند، خطرناک نیست. با این حال، بیمارانی که غلظت بالایی داشتند، با استفاده از دوز‌های اضافی، شانس ابتلا به سرطان پروستات در آن‌ها ۹۱ ٪ افزایش یافت.

دکتر آلن کریستال عضو مرکز تحقیقات سرطان فرید هاچینسون در سیاتل، و یکی از شرکت کنندگان در این مطالعه، توصیه کرد که مصرف سلنیوم با ویتامین E را متوقف کنید، زیرا آن‌ها فواید ثابت شده‌ای ندارند، بلکه برعکس، خطرات را افزایش می‌دهند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سلنیوم سرطان ویتامین E

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپر غذای تقویت کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید