Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا براساس داده آخرین نظرسنجی‌های انجام شده محبوبیت خود را به طور باورنکردنی از دست داده است؛ موضوعی که موجب نگرانی شدید دموکرات‌ها شده است.

جدیدترین نتیجه نظرسنجی‌ها در حالی منتشر می‌شود که دولت بایدن این روز‌ها برای پایین آوردن قیمت‌ها و کنترل تورم در آمریکا دست و پا می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس نتایج این نظرسنجی، مهمترین مسئله برای مردم آمریکا تورم فعلی این کشور با ۳۹ درصد، دستمزد‌ها ۱۸ درصد، کمبود نیروی کار ۱۱ درصد و قیمت سوخت و بیکاری ۹ درصد بوده است.

۵۳ درصد از آمریکایی‌ها بایدن را در مدیریت اقتصادی موفق می‌دانند و تنها ۴۲ درصد از آن‌ها معتقدند جایگاه ریاست جمهوری مناسب اوست. در ماه آوریل محبوبیت بایدن در اداره امور اقتصادی و مالی ۲ درصد از نظرسنجی فعلی بالاتر بود که این نشان می‌دهد با گذشت زمان رییس جمهور آمریکا در حال از دست دادن قابل توجه محبوبیت خود است.

در نظرسنجی دانشگاه کوئینی پیاک که هفته گذشته انجام شد میزان محبوبیت بایدن به پایین‌ترین میزان خود یعنی ۳۶ درصد تنزل کرده بود.
اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی شخص جو بایدن و کنگره آمریکا را مقصر اصلی مشکلات زنجیره‌ای اقتصادی می‌دانند.

ادامه شیب نزولی محبوبیت جو بایدن در زمانی که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند در انتخابات میان دوره مجلس ۲۰۲۲ قدرت را در دستان خود نگه دارند می‌تواند برای جایگاه هم حزبی‌های رییس جمهور آمریکا بسیار خطرناک باشد.

در گزارش‌های منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا، تورم در این کشور در ۳۰ سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده و تنها در ۱۲ ماه اخیر بیش ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

بایدن و هم حزبی‌های دموکراتش به دلیل افزایش بی سابقه قیمت مواد غذایی و سوخت به ویژه در ماه‌های پایانی سال موقعیت خود را به شدت تضعیف شده می‌بینند. جمهوری خواهان مدام دولت بایدن را به سوء مدیریت و عدم توانایی در کنترل تورم متهم می‌کنند.

دولت آمریکا در روز‌های اخیر اعلام کرد ۵۰ میلیون بشکه نفت خام خود را از ذخایر استراتژیک آزاد خواهد کرد. کارشناسان، اما می‌گویند مشخص نیست این میزان تا چه حد در کاهش قیمت فرآورده‌های سوختی موثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن نظرسنجی تورم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

به گزارش ایسنا، کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفت: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

پیشتر گزارشاتی در خصوص لغو دیدار احتمالی بایدن و اردوغان در برخی رسانه‌های ترکیه منتشر شده بود؛ اگرچه رسانه‌ها در روز چهاشنبه گزارش دادند که آنکارا تاکنون از واشنگتن پیغامی مبنی بر لغو بازدید از پیش برنامه‌ریزی شده اردوغان از آمریکا در تاریخ 9 مه دریافت نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سالرنیتانا به سری بی سقوط کرد
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی