Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت طلا پس از ریزشی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت اما پایین مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد.

رنج منفی طلای جهانی باعث شده است تا روند سکه برای افزایش قیمت معنادار محدود شود. این فلز گرانبهای داخلی به کمک رشد بهای دلار در بازار آزاد توانسته است افت زیادی را تجربه نکند و نیم‌نگاهی به سطوح بالاتر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس، قیمت سکه روز گذشته در سطح ۱۲میلیون و ۶۸۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. با توجه به احتمال ادامه صعود دلار و کاهش سرعت افت اونس طلا، ‌‌‌ انتظار می‌رود سکه نسبت به دیگر بازارها از روند متعادل‌تر‌‌ی برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که در این بین، تثبیت بهای این کالا بالای سطح ۱۲میلیون و ۵۰۰‌هزار تومانی منوط به نشست مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی است و اینکه چه اتفاقی در بازار ارز داخلی رخ خواهد داد و در پی آن، روند آتی بازار طلا و سکه مشخص‌‌‌تر خواهد شد.

قدرت نمایی طلای جهانی

مهم‌ترین عاملی که باعث کاهش قیمت طلا در روز‌های اخیر شده، خبر ابقای جروم پاول در مقام ریاست فدرال‌رزرو بوده که در پی آن، اونس طلا در معاملات بازار جهانی به زیر ۱۸۰۰دلار سقوط کرد.

به طوری که گمانه‌زنی‌‌‌ها از تشدید سیاست‌های پولی این بانک حکایت دارد. به این ترتیب، طلای جهانی روز چهارشنبه در ساعت ۱۹:۴۵ به وقت تهران با قیمت ۱۷۸۵ دلار به ازای هر اونس مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است که رشد ارزش دلار شاخص و افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا مرزی جدی برای جبران ریزش اخیر طلا محسوب می‌شود. به گفته برخی تحلیلگران، فشارهای تورمی همچنان از طلا حمایت می‌کند، اما این فلز گرانبهای جهانی نتوانسته است در برابر باد مخالف رو به رشد این موانع مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.(دنیای اقتصاد)

انتظارات مذکور شاخص دلار را تحکیم کرده و این شاخص روز چهارشنبه نزدیک به بالاترین حد خود در ۱۶ ماه اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران نگه داشت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: بعید است اونس طلا بهبود معناداری در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار پیدا کند مگر این که بازده اوراق خزانه ۳۰ ساله آمریکا بخشی از رشد هفته جاری را از دست بدهد. وی پیش بینی کرد سقف قیمت کوتاه مدت اونس طلا ۱۸۱۰ دلار خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران به آماری که نشان داد شرکتهای انگلیسی در کنار فشار هزینه بی سابقه، قویترین رشد سفارش را در ماه جاری داشته اند و احتمال افزایش نرخهای بهره انگلیس در دسامبر را تقویت کرد، واکنش نشان دادند. افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند./ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت طلا بازار طلا قیمت طلا و سکه اونس طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیم سکه همچنان در صدر تقاضا

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱