Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با توجه به بررسی روندهای بستری و فوتی کرونا در شهرستان‌های استان نسبت به کل کشور که طی ۲ هفته گذشته روند کاهشی داشته است، در خراسان جنوبی این روند کاهشی را نداشتیم، گفت: حدود ۷۰ درصد موارد انتقال در خانواده و دورهمی‌ها اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامبیز مهدی‌زاده، شامگاه چهارشنبه 3 آذر به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: در شهرهای استان به ویژه در شهرهای قرمز استان روند بستری بیماران کرونایی افزایشی بوده است.

به گزارش ایسنا، وی درباره دلایل این روند افزایشی گفت: در شهرهایی که برداشت محصولات کشاورزی همچنان ادامه دارد از جمله زرشک و انار طبیعتا دورهمی‌ها و تجمعات اتفاق می‌افتد و افزایش انتقال ویروس را داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچنین بعضی شهرستان‌های خراسان جنوبی در مسیر ارتباط به خراسان رضوی و مشهد مقدس هستند که افزایش انتقال را می‌توان در آنها تخمین زد.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد موارد انتقال در خانواده و دورهمی‌ها اتفاق می‌افتد که این مساله در بعضی شهرستان‌های ما پررنگ است و ۲۰ درصد هم از طریق جابه‌جایی جمعیت و مسافرت صورت می‌گیرد.

مهدی‌زاده گفت: این عوامل در شهرستان‌های قرمز استان بسیار پررنگ‌تر است و در بعضی شهرستان‌های با وضعیت نارنجی هم وجود دارد.

وی درباره احتمال اینکه در روزهای آینده به شهرستان‌های قرمز خراسان جنوبی اضافه شود گفت: بررسی روندها تا امروز نشان می‌دهد در بعضی شهرستان‌های با وضعیت نارنجی اگر طی ۲ روز آینده همین وضعیت تداوم یابد و موارد بستری کاهش نداشته باشد، این احتمال وجود دارد و در برخی شهرستان‌ها ممکن است تغییر رنگ را به سمت بدتر شدن داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کرونا در ایران بعضی شهرستان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

دانش آموزان مناطق مرزی استان خراسان جنوبی توسط خودروهای ارتش به محل برگزاری کنکور سراسری منتقل شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، با توجه به بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی، دانش آموزان مناطق مرزی شهرستان قائنات توسط یگان های ارتش به محل آزمون کنکور سراسری منتقل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا