Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@22:30:11 GMT

آمار جانباختگان ناشی از کرونا درجهان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۶۹۷۵۸

در شبانه روز گذشته بیش از ۷۷۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان جان باختند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

از این تعداد بیش از ۴۲۰۰ تن در اروپا جان باخته اند. در اروپا طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰۳ هزار نفر هم به کرونا مبتلا شدند. روسیه که چند روزی است بیشترین تعداد فوتی‌ها را داشته باز هم با بیش از ۱۲۰۰ جان باخته در یک روز در صدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان این کشور برای مقابله با این وضعیت، تعقیب قضایی مخالفان واکسیناسیون کرونا را آغاز کردند. براساس آمار‌های رسمی کمتر از ۳۷ درصد مردم روسیه واکسینه شده اند. در این کشور واکسن جدیدی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال ثبت شده است. کانادا هم واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال را آغاز کرده است.

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان هم به بالاترین میزان از آغاز فراگیری کرونا رسیده است. وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد که احتمالا به زودی واکسیناسیون کرونا در کشور اجباری می‌شود. همچنین قرار است دستورالعمل‌های سختگیرانه شامل قرنطینه کامل یا محدودیت‌های رفت و آمد هم اعمال شود. در ایتالیا محدودیت‌های جدیدی برای افراد واکسن نزده وضع شده. دولت اسلواکی هم از آغاز قرنطینه سراسری دو هفته‌ای خبر داد.

آمار روزانه مبتلایان به کرونا در کشورهایی، چون هلند، لهستان و چک از ۲۵ هزار نفر عبور کرده و همین سبب اتخاذ دستورالعمل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر شده است. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده ممکن است تا اسفند هفتصد هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند.

آمار ابتلای روزانه به کرونا در کره جنوبی هم نخستین بار از ۴ هزار نفر عبور کرد. ۸۰ درصد از تخت‌های بخش مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌های سئول پر شده است. دولت کره جنوبی وضعیت این کشور را به شدت خطرناک توصیف کرد.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، جانباختگان ، اروپا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا مبتلایان جانباختگان اروپا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فیروز قاسم‌زاده کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام و اظهار کرد: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم باتوجه به خشکسالی‌ها

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229022 برچسب‌ها قحطی و خشکسالی

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت