Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با توجه به اینکه مسئولان استانی اشراف بیشتری بر مسائل مناطق دارند می‌توانند اقدامات مناسبی در جهت از بین بردن مشکلات داشته باشند. - اخبار سیاسی -

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجل شورای اسلامی در  گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره افزایش اختیار استانداران در دولت سیزدهم، گفت: این اقدام اگر از سوی دولت انجام شود قطعا مورد استقبال نمایندگان خواهد بود چون باعث تمرکززدایی از پایتخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان افزایش اختیارات استانداران موضوعی بود که نمایندگان از دولت گذشته نیز پیگیری کردند، ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولان استانی اشراف بیشتری بر مسائل مناطق دارند می‌توانند اقدامات مناسبی در جهت از بین بردن مشکلات داشته باشند حتی موضوع بودجه نیز باید از سوی مسئولان استان‌ها پیش بینی شود.

نماینده مرودشت در مجلس توضیح داد: متاسفانه اعتبارات در پایتخت و بر اساس اعداد و ارقام غیرواقعی پیش بینی می شود و آنچه تخصیص می یابد با نیازها تطبیق ندارد که این امر حتی موجب اعتراض نمایندگان نیز شده است.

رشیدی کوچی با تاکید بر اینکه تفویض اختیار به مدیران استانی سبب افزایش بهره وری خواهد شد، افزود: در واقع مدیران استانی می توانند اولویت های مردم منطقه را مشخص کنند و سپس بر اساس آنها امور را پیگیری کنند اما مسئولان در وزارتخانه ها نمی توانند بر اساس واقعیت‌های میدانی اقدام کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: بدون شک تحقق افزایش اختیار استانداران، گام بزرگی در توسعه و آبادانی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را ساماندهی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10 فروردین امسال بود که این رسانه ، گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کرد؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

حال این روزها، به دستور استاندار زنجان،‌ لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت وخیم پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر در حال انجام است که خود استاندار زنجان هم با استوری در اینستاگرام از روند کار اجرایی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش