Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، در این نشست که با حضور شهردار سمنان،مدیرکل، معاونین و چند تن از رؤسا و کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای استان در محل شهرداری سمنان برگزار شد، چالش‌های مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه شهری، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی مورد نیاز شهرداری و اقدامات حمایتی از مهارت‌آموزان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سمنان، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید حسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این نشست با اشاره به تاثیر مهارت آموزی از سنین پایین در پرورش خلاقیت و روحیه کارآفرینی کودکان اظهار داشت: تغییر ذائقه کودکان به سمت کار و مهارت، امری فرهنگی ترویجی به شمار می‌آید که لازم است برای این تغییر نگرش اقدامات اساسی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه بهترین ابزار برای تغییر نگرش و ترویج فرهنگی خاص در بین کودکان، بازی است، تصریح کرد : هدف از این کار، مهارت آموزی کودکان به منظور تغییر نگاه و رویکرد آنان است و نه کارآموزی جهت یادگیری شغل که راه اندازی پارک مهارت‌آموزی کودک با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری و فنی و حرفه ای اقدامی ماندگار در مدیریت شهری سمنان خواهد بود.

سید علی مرتضی‌نژاد شهردار سمنان نیز در این نشست، ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، آمادگی شهرداری را برای اجرای این طرح با استفاده از پتانسیل‌های موجود نظیر شهربازی و پارک کودک اعلام و خواستار بررسی سایر فضاهای موجود جهت اجرای طرح از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان شد. 

وی همچنین آموزش نیروهای تخصصی و کارشناسی شهرداری را بسیار ضروری دانست و خواستار برگزاری دوره مهارتی ویژه بنایان در قدم اول گردید. 

برنامه‌ریزی جهت احیای فضای سبز موجود در اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران سمنان، مدیریت پسماندها، پیش بینی ادوات ورزشی شهری برای مهارت‌آموزان در محیط مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، از سایر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1576407

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان آموزش فنی و حرفه ای استان مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران