Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت همکاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: کشورمان شروع به کار دبیرکل جدید این سازمان «حسین ابراهیم طه» را تبریک می‌گوید و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای برای حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، برای تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است.

خطیب زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت‌های عظیمی برای تحقق وحدت امت اسلامی و اصول و ارزش‌های ناب و متعالی اسلام برخوردار است، امیدواریم در دوره دبیرکل جدید شاهد افزایش قابل توجه این تلاش‌ها و ثمردهی محسوس آن در تامین منافع مشترک امت اسلامی و دولت‌های عضو سازمان در عرصه تعاملات بین‌المللی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما ضمن تقدیر از کوشش‌های احمد بن العثیمین دبیرکل پیشین این سازمان برای ارتقاء و تحکیم اتحاد و همبستگی دولت‌های عضو، آمادگی کامل داریم در دوره دبیرکل جدید بر اساس اصل تضمین ایجاد فرصت‌های برابر برای فعالیت و مشارکت کامل و آزاد همه اعضا در چارچوب منشور سازمان با دبیرکل این سازمان، همکاری نزدیک و برادرانه‌ای داشته باشیم.

خطیب زاده تاکید کرد: در موضوع فلسطین و مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در مصادره اموال و دارایی‌های فلسطینی‌ها لازم است از ظرفیت‌های این سازمان به منظور مقابله با جریان نامبارک موسوم به «عادی سازی» و به محاق بردن رژیم صهیونیستی از طریق تحکیم هر چه بیشتر اتحاد و وفاق میان دولت‌های عضو سازمان علیه این رژیم اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی منافع مسلمانان سخنگوی وزارت خارجه سازمان همکاری اسلامی دبیرکل جدید امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌ منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه‌های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس  همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به‌صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه‌گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»