Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از تصویب مطالعات امکان سنجی خط چهار متروی مشهد مقدس در یکصدو شصت و نهمین جلسه این شورا خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: مطالعات امکان سنجی خط چهار متروی مشهد مقدس با توجه به نظامات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور پیش از این در جلسات مختلف کمیته‌های فنی این شورا مطرح و مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفته بود و موضوع پس از نهایی شدن مباحث در جلسه اصلی شورا طرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این جلسه گزارشی در خصوص مطالعات امکان سنجی خط ۴ متروی مشهد از سوی شهرداری مشهد و مشاور طرح ارائه و پس از طرح نظرات اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در نهایت این مطالعات به تصویب شورا رسید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: در مطالعات امکان سنجی خط ۴ متروی مشهد، مباحث اقتصادی و زیست محیطی موضوع، تطابق طرح با قوانین فرادستی دستی موجود و رعایت مقررات پدافند غیرعامل و ضوابط بافت‌های تاریخی لحاظ شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای خط چهار متروی شهری مشهد مقدس و تکمیل و تقویت سایر خطوط، شاهد متحول شدن چهره این کلانشهر و خدمت رسانی مطلوب‌تر مدیریت شهری به مردم و زائران حضرت امام رضا (ع) باشیم؛ البته در ادامه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در خصوص طرح جامع ریلی شهر تهران هم بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه مسائل زیست محیطی و حمل و نقل و ترافیک از مهمترین مسائل کلانشهرهای کشور است، به برنامه احداث طرح‌های قطار شهری در ۱۰ شهر کشور مشتمل بر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرج، اهواز، قم، کرمانشاه و اسلامشهر اشاره کرد و گفت: توسعه خطوط ریلی درون شهری در اولویت دولت و وزارت کشور قرار دارد و به تازگی قرارگاه بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی با دستور وزیر کشور به منظور بررسی و تهیه راهبردهایی برای رفع مشکلات پیش روی توسعه ناوگان قطار شهری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تشکیل شده است.

کد خبر 537763

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور شهر کلانشهر مهدی جمالی نژاد مترو بودجه و اعتبارات برنامه ریزی شهری مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور متروی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور با موافقت نمایندگان اضافه شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابر روایت ایلنا، ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان ها و نهادهای تابعه و وابسته از طریق پرداخت های غیرمستمر کسر می گردد.

پیشنهاد یک نماینده درباره حقوق کارکنان وزارت کشور

در این میان، مالک شریعتی نماینده تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می آمد اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیسی نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها