Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@14:20:49 GMT

جان‌باختن ۳۱ پناهجو مقابل چشم مدعیان حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۰۵۰۴

جان‌باختن ۳۱ پناهجو مقابل چشم مدعیان حقوق بشر

علی‌رغم ادعای کشورهای اروپایی مبنی بر حمایت از حقوق بشر، اما قربانی‌شدن پناهجویانی که قصد گریختن از بحران‌های دست‌ساز اروپایی‌ها و ورود به این کشورها را دارند، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری «رویترز» شامگاه چهارشنبه گزارش داد ۳۱ پناهجو پس از واژگونی قایق آنها هنگام عبور از «کانال مانش» از مبدأ فرانسه به انگلیس جان باختند که بدترین فاجعه ثبت شده درخصوص مهاجران در آب‌های بین این دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال مانش، یکی از پر ازدحام‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان است که جریان‌های آب در آن قوی هستند. قایق‌های پر از بار اغلب به سختی شناور می‌مانند و در تلاش برای رسیدن به سواحل انگلیس در معرض امواج امواج قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه - که ادعای مهد حقوق بشر و قوانین سازمان ملل را دارد - گفت این قایق ۳۴ سرنشین داشت که سی‌ویک نفر از آنها جان باختند، دو نفر نجات یافتند و یک نفر همچنان مفقود است.

دارونین برای تطهیر چهره فرانسه و شستن دست‌های دولت پاریس از خون این پناهجویان، گفت: «این یک فاجعه برای فرانسه، برای اروپا، برای بشریت است که ببینیم این مردمی که به امید قاچاقچیان حرکت می‌کنند، در دریا تلف می‌شوند».

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز که یکی از کشورهای مخالف پذیرش پناهجویان در اتحادیه اروپاست، با ادعای «وحشت‌زده و شوکه‌شدن» از این تلفات، اظهار داشت: «افکار و همدردی من با قربانیان و خانواده‌های آنها است.اما این فاجعه نشان می‌دهد که عبور از کانال مانش به این طریق چقدر خطرناک است».

به نوشته رویترز، اگرچه پاریس و لندن قاچاقچیان را مقصر دانستند، تعدادی از سیاستمداران فرانسوی، از جمله «ناتاشا بوچارت» شهردار کاله، دولت انگلیس را مسئول این مشکل دانستند و گفتند که باید سیاست‌های مهاجرتی خود را تغییر دهد.

برخی از گروه های حقوق بشری می گویند که سخت‌گیری‌های شدیدتر مهاجران را مجبور می‌کند تا خطرات بیشتری را متحمل شوند زیرا آنها به دنبال زندگی بهتر در غرب هستند.

بر این اساس، سازمان غیردولتی «l'Auberge des Migrants» در فرانسه نیز گفت: «متهم کردن قاچاقچیان فقط با هدف پنهان کردن مسئولیت مقامات فرانسوی و بریتانیایی است».

این فاجعه انسانی در حالی رخ داده که همزمان، طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند. این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورهای غربی به دلیل جنگ‌افروزی در عراق و افغانستان مسئول بحران پناهجویان در مرز بلاروس هستند، از رفتار غیرانسانی نظامیان لهستانی با مهاجران انتقاد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز گفت این انسان‌گراهای اروپایی هستند که با فراموش کردن آرمان‌های ادعایی خود، این بحران را نمی‌بینند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: پناهجو کانال مانش واژگونی قایق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • کامبک به یادماندنی منچستریونایتد مقابل تاتنهام با گل های رونالدو و رونی (لیگ برتر انگلیس - 2009/4/25) / فیلم
  • ترکیب احتمالی منچسترسیتی مقابل برایتون