Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@01:46:54 GMT

انجام ۱۲۵ عملیات امداد و نجات در آبان ماه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۰۵۴۹

انجام ۱۲۵ عملیات امداد و نجات در آبان ماه

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: ۵۸ عملیات اطفاء حریق و ۱۲۵ عملیات امداد و نجات به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در آبان ماه سال جاری انجام شده است.

مسعود آقا زیارتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مجموع ۵۸ حریق رخ داده در شهر اراک در مدت این یک ماه، ۱۸ مورد مربوط به منازل مسکونی، تجاری و کارگاه، ۱۷ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۱۵ مورد مربوط به فضای سبز و مراتع و مابقی مربوط به حریق ضایعات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از انجام ۱۲۵ مورد عملیات امداد و نجات و نیز ۵۲ مورد خدمات ایمنی در مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۱ مورد زنده گیری و رهاسازی حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۲۵ مورد امداد آسانسور، ۱۵ مورد سوانح خودرویی، ۵ مورد گیرکردن اعضای بدن، یک مورد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است. خدمات ایمنی نیز شامل استقرار خودرو در اماکن مختلف جهت تأمین ایمنی است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با اعلام اینکه خوشبختانه در مجموع شاهد کاهش ۱۰ درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، ادامه داد: در مجموع این عملیات‌ها ۷۲ نفر از شهروندان نجات یافتند و متأسفانه سه نفر نیز جان خود را از دست دادند که دو نفر از افراد فوتی مربوط به حادثه گازگرفتگی با گاز co بوده است.

آقا زیارتی تصریح کرد: در آبان ماه و با عنایت به محدودیت‌های کرونایی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۲۶ نفر از کارکنان ادارت و سازمان‌های دولتی شهر اراک آموزش‌های پیشگیری و آتش نشانی را فرا گرفتند و همچنین یک دوره آموزش تئوری و عملی با سرفصل‌های مواد شیمیایی و خطرناک، امداد و نجات در حوادث چاه و نیز امداد و نجات در سوانح خودرویی برای تمامی آتش نشانان استان مرکزی توسط مربیان آموزشی این سازمان در محل مرکز آموزش سازمان برگزار شد.

وی گفت: در این مدت توسط کارشناسان اداره پیشگیری سازمان ۸۳ مورد بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع‌های مسکونی به عمل آمد و نیز پس از بازدیدهای ایمنی از چندین مجتمع مسکونی و تست موارد ایمنی، برای آنها تأییدیه ایمنی صادر شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: در آبان ماه با همکاری دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی و با محوریت سازمان آتش نشانی اراک، دو مانور با عناوین "امداد و نجات و اطفای حریق در پارکینگ خاتم" و "مقابله با نشت مواد شیمیایی (گاز کلر) " جهت هم افزایی هر چه بیشتر این دستگاه‌ها و کسب آمادگی لازم در زمان بروز حوادث احتمالی برگزار شد.

کد خبر 537410

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اراک کلانشهر اراک شهرداری اراک آتش نشاني حوادث شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آتش نشانی امداد و نجات آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده اظهار کرد: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه 1403 و تا ساعت 05:00 امروز جمعه، 11 استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و 54 شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت 81 مورد عملیات انجام و به 2656 نفر امدادرسانی شده، 159 نفر اسکان اضطراری یافته اند، 118 نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در 281 منزل مسکونی تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها 160 تیم عملیاتی شامل (615 نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: 9 دستگاه چادر، 349 تخته پتو، 197 تخته موکت، 468 کیلوگرم نایلون، 155 بسته غذایی بین متأثرین از سیل در این 11 استان توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل