Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: وکیل خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی گفت: طبق قواعد حقوق داخلی و بین‌المللی تنها دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده دادگاه ایران است. بنابراین امیدواریم دادگاه منصفانه رسیدگی کند و رأی عادلانه صادر شود.

سید محمود علیزاده طباطبایی در خصوص جلسه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی،‌ اظهار کرد: به ما اعلام کردند که جلسه دادگاه غیرعلنی است اما رسماً اعلام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند نفر از خانواده‌ها و حدود هشت نفر از وکلای آنها در دادگاه شرکت کردند. 

وکیل چند تن از جانبختگان هواپیمای اوکراینی افزود: هم وکلا و هم خانواده‌ها اعتراض داشتیم که این پرونده در موعد رسیدگی نیست چون گزارش کارشناسی به وکلا ابلاغ نشده بود؛ طبق قانون باید گزارش کارشناسی به وکلا ابلاغ شود و در صورتی که وکلا اعتراض داشته باشند، اعتراضات به هیأت کارشناسی ارسال شود.

 

این پرونده حدود ۶ هزار صفحه است

 

وی با بیان اینکه نیمی از کیفرخواست در جلسه اول قرائت شد و باقی آن در جلسه دوم قرائت خواهد شد،‌ گفت: همچنین پرونده برای مطالعه در اختیار وکلا قرار نگرفته بود. این پرونده حدود ۶ هزار صفحه است. رئیس دادگاه ایراد ما را قبول کرد و قرار شد که بعد از قرائت کیفرخواست، فرصتی اختصاص دهند تا وکلا پرونده را مطالعه کنند و قرار کارشناسی به وکلا ابلاغ شود.

 

متهمان پرونده ۱۰ نفر هستند

 

علیزاده طباطبایی بیان کرد: بر اساس نظریه کارشناسی که ما هنوز ندیدیم،‌ متهمان پرونده ۱۰ نفر هستند که در جلسه رسیدگی حضور داشتند. اما ما در دادگاه اعلام کردیم که ما از اشخاص دیگری هم شکایت کرده بودیم اما رسیدگی نشده یا منع تعقیب خورده و منع تعقیب به ما ابلاغ نشده است که باید گزارش کارشناسی را ببینیم. خانواده‌ها نسبت به سطح مسئولیت متهمان فعلی اعتراض دارند. از نظر قواعد حقوق داخلی و بین‌المللی تنها دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده دادگاه ایران است. امیدواریم دادگاه منصفانه رسیدگی کند و رأی عادلانه صادر شود.

وی در خصوص تعیین وقت جلسه دوم رسیدگی نیز گفت: جلسه بعدی نیز احتمالاً هفته آینده است اما زمان دقیق هنوز اعلام نشده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا محمود علیزاده طباطبایی دادگاه هواپیمای اوکراینی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره

به گزارش صدای ایران از مهر،«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت:. رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مسوولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

دیگر خبرها

  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام