Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد صبح پنجشنبه در نشستی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مؤسسه رازی مستقر در کرج برگزار شد با بیان اینکه محصولات این مؤسسه به خصوص در بخش کرونا مشتری خارجی نیز دارد خاطر نشان کرد: با این وجود اعتقاد ما بر این است که اول در داخل از این واکسن تولیدی این مؤسسه حمایت تا بر این اساس بتواند نسبت به صادرات نیز اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های مؤسسه رازی گفت: این تصور که اگر رازی نیز در حوزه انسانی و دامی چه مسائلی رخ می‌داد، غیر قابل باور است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اگر این میزان حجم تولید واکسن از سوی این مؤسسه نبود با توجه به امنیت غذایی و انسانی فوق العاده ای که این مؤسسه دارد و در واقع رقیب ندارد معلوم نبود که تا چه میزان می‌بایست ارز می‌دادیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس شاید نخستین جایی که باید برای واکسن کرونا به آن مأموریت می‌دادیم و لاغیر رازی بود و شاید نیز در این رابطه نامهربانی کرده باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با این وجود این مؤسسه و تمام فعالان آن و مجموعه پژوهشی اش بر روی این موضوع به صورت علمی و تخصصی با هدف برآورده کردن نیاز کشور و آینده و با جسارت کار کردند.

سادات نژاد با بیان اینکه رازی دانشمندان قابل تقدیری دارد اظهار داشت: در این مؤسسه از لحاظ تکنیکی یک رده بالاتر از واکسن‌های دنیا حرکت شده و در واقع حرکتی که برای ساخت واکسن کرونا انجام دادند یک کار معمولی نبود بلکه با تخصص و تحقق آن را انجام دادند.

سادات نژاد در ادامه با اشاره به اینکه رازی از جنس وزارت بهداشت است تصریح کرد: این مؤسسه تنها یک کارخانه تولیدی نیست بلکه رازی مجموعه‌ای از کارخانه، دانشمند، استاد و دانشجو است که با یکدیگر این لوکوموتیو را به حرکت درآورده‌اند.

سادات نژاد گفت: بر همین اساس انتظار ما از وزارت بهداشت این است که به این لوکوموتیو که در واقع خانه این وزارتخانه است بیشتر از همیشه حمایت کند.

وی گفت: خواهش ما این است که با این نگاه مشترک پیش برویم، رازی دارایی وزارت بهداشت و پشتوانه سلامت مردم ایران است که در این بین نیاز است در بحث خرید واکسن به این مؤسسه حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

سادات نژاد افزود: بایستی با تلاش و پشتیبانی این مؤسسه کمک کنیم تا رازی هر چه بیشتر رو به جلو حرکت کند.

وی با بیان اینکه رازی تا شهریور ماه آمادگی عرضه ۱۰۰ میلیون دز واکسن کرونا را دارد گفت: نیاز است تا در روند تولید هفت واکسن دیگر این مؤسسه نیز حمایت‌های لازم با روند شتاب گیری سرعت آنها صورت بگیرد.

کد خبر 5360489

منبع: مهر

کلیدواژه: سید جواد ساداتی نژاد جهاد کشاورزی کوو پارس هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها کتاب و کتابخوانی لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا واکسن کرونا گرگان بارش باران زلزله سادات نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم

رئیس‌ کل سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته است و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران که در ۳۱ ماده تنظیم و پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است که مهم‌ترین محورهای آن استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مانند قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته است و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم، نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به خصوص بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

جهان‌پور گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ما است و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش، سازمان نظام پرستاری کل کشور پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داده است.

کد خبر 751700

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید