Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: روزانه هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون از گمرکات استان به داخل یا خارج کشور تردد دارند که بیشترین رقم مربوط به مرز بازرگان است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، توحید آذربد ناظر گمرکات آذربایجان غربی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: از این میزان، حدود ۷۰۰ دستگاه کامیون مربوط به مرز بازرگان، حدود ۳۰۰ دستگاه مربوط به تمرچین پیرانشهر و بقیه مربوط به دیگر مرز‌های رسمی استان با ترکیه و نخجوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹ گمرک فعال در آذربایجان غربی داریم که برخی از آن‌ها نظیر مهاباد و خوی، در مرز نیستند و با توجه به این رقم، بیشترین تعداد گمرک کشور مربوط به این استان است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ادامه داد: از ۲۳ پایانه مرزی کشور نیز پنج پایانه رسمی در این استان است که در این خصوص نیز رتبه نخست کشوری را داریم.

آذربد از وجود ۱۲ دستگاه ایکس ری در گمرکات آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: این ایکس ری‌ها به صورت کامیونی، مسافری و پالتی است که مهمترین آن‌ها در مرز بازرگان بوده و در کشف قاچاق به ویژه قاچاق انسان بسیار تاثیرگذار است.

وی یکی از مهمترین مشکلات حوزه گمرکی آذربایجان غربی را موازی کاری بسیاری از ادارات برشمرد و گفت: به طور مثال در مرز بازرگان، ۲۲ دستگاه مستفر است که میزان موازی کاری را بسیار زیاد می‌کند.

وی افزود: عملا تمام کنترل‌ها در مرز اتفاق می‌افتد در حالی که ما مرز را فقط محل گذر می‌دانیم و باید این امر لحاظ شود که بی توجهی به آن، موجب بروز صف کامیون در مرز‌ها می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آذربایجان غربی ترکیه گمرک قاچاق مشکلات گمرک واردات صادرات پایانه مرزی ناظر گمرکات آذربایجان غربی پایانه مرزی بازرگان ناظر گمرکات گمرکات آذربایجان غربی مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد