Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معصومه محرر مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز در خصوص محوریت برگزاری این رویداد، گفت: تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، پس از پایان همه گیری کوید ۱۹ و تغییر سبک زندگی افراد، سفر به روستا‌ها افزایش خواهد یافت و این اقبال به گردشگری روستایی، پیامد‌های بسیارخوبی می‌تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از طرفی یکی از دغدغه‌هایی که در این خصوص ایجاد می‌شود این است که با افزایش گردشگران به روستا‌ها و وجود عوامل دیگری مانند تغییر سبک زندگی روستاییان عزیز، شاهد چه تغییراتی در فرهنگ روستایی خواهیم بود؟ از همین‌رو، بمنظور پاسداشت میراث فرهنگی روستایی ایران، محور دومین رویداد ملی میراث فرهنگی، “میراث روستایی ایران” قرار داده شد و از اردیبهشت‌ماه با حضور صاحب‌نظران و پژوهشگران مختلف و با برگزاری نشست‌های تخصصی، تور‌های مجازی، مسابقه تولید محتوا و برنامه‌های متعدد، این موضوع در کانون توجه قرارداده و واکاوی شد.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و عضو هیئت علمی بخش مدیریت گردشگری دانشگاه شیراز تأکید کرد: میراث روستایی یکی از سرمایه‌های ارزشمند ماست که توجه بدان ضروری است بهمین دلیل اختتامیه این رویداد پایان راه نیست بلکه آغازی است برای اقدامات تاثیرگذار آتی.

او در ادامه به معرفی مسابقه‌ی طرح کسب و کار روستایی با محور‌های کسب و کار دیجیتال در فضای مجازی، گردشگری و زنجیره‌ی خدمات مرتبط با آن، پوشاک، صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی، تکنولوژی و مهندسی، منابع طبیعی و محیط زیست، صنایع خلاق و فرهنگی و کار آفرینی اجتماعی پرداخت.

او بیان کرد: از مزایای این رویداد که تا ۲۵ آذرماه زمان دریافت طرح دارد می‌توان به پذیرش سه طرح در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، پذیرش سه طرح در پارک علم و فناوری استان فارس و بهره مندی از خدمات و تسهیلات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای هر طرح، ارائه تسهیلات از صندوق کار آفرینی امید به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به ۵ طرح، اشاره کرد.

علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در رویداد و دریافت شیوه نامه و فرم ارسال کسب و کار به سایت رویداد به آدرس  www.elmi.shirazu.ac.ir مراجعه کنند.

علی حفیظی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز نیز به اهمیت میراث فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: معمولا به بعد اقتصادی میراث فرهنگی توجه بیشتری می‌شود، اما بعد فرهنگی آن بیشتر از بعد اقتصادی، به‌دلیل ارتباط بین نسلی که ایجاد می‌کند، برای ملت‌ها ارزشمند است.

او تأکید کرد: میراث فرهنگی می‌تواند نبوغ فرهنگی و هنری نسل‌ها را انتقال دهد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز از لزوم توجه دانشگاه‌ها به این حوزه سخن گفت و برگزاری این رویداد را به‌عنوان رسالت دانشگاهی قلمداد کرد که باهدف ارتقای سطح میراث فرهنگی و گردشگری کشور انجام شده است.

او ابراز امیدواری کرد که با گردهم‌آمدن و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف استان و جمع توانمندی‌ها بتوان برای میراث روستایی و گرشگری آیند‌ه‌ای بهتر رقم زد.

تقدیر از از برگزیدگان نهایی مسابقه تولید محتوای میراث روستایی حسن ختام این رویداد بود.

مراسم اختتامیه‌ی «دومین رویداد ملی میراث فرهنگی با محوریت میراث روستایی ایران» با حضور دکتر مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز، برخی دیگر از مسئولان دانشگاه شیراز و میراث فرهنگی و جمع محدودی از دانشگاهیان در باغ نارنجستان قوام برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رویداد ملی میراث فرهنگی میراث روستایی ایران دانشگاه شیراز میراث روستایی دانشگاه شیراز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود