Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، منافی مدیر بهزیستی زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال در مناطق شهری و روستایی غربالگری بینایی، هزار و ۸۰۰کودک زیر یک سال غربالگری شنوایی و ۳۶۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی به صورت رایگان غربالگری ژنتیک شده اند.

او افزود: طرح غربالگری بینایی (تنبلی چشم) کودکان ۳ تا ۶ سال نیز با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در ۳ درمانگاه مرکز بهداشت و ۱۶ مرکز مثبت زندگی اجرا می‌شود و تاکنون ۲۹۰ کودک به سطح ۲ معاینات (اپتومتریست) ارجاع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر بهزیستی زنجان ادامه داد: در حال حاضر ۳ مرکز شنوایی سنجی بااستفاده از دستگاه‌های AABR,OAE و یک مرکز شنوایی سنجی تشخیصی در غربالگری شنوایی نوزادان فعالیت دارند و ۴۶۴ نوزاد به مرحله AABR ارجاع شده اند و ۵ نفر نیز به مرحله تشخیصی ارجاع داده شده اند که در صورت لزوم با اقدامات طبی و توانبخشی، تحت درمان و بازتوانی قرار می‌گیرند.

او بااشاره به اینکه غربالگری ژنتیک در یک مرکز دولتی و یک مرکز غیردولتی در زنجان صورت می‌پذیرد، افزود: مشاوره‌های ژنتیک بهزیستی برای قبل از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری است.

منافی ادامه داد: در مواردی برنامه‌های غربالگری ژنتیک برای خانواده‌های با ریسک بالا از نظر بیماری‌های ژنتیکی صورت می‌گیرد که در آن، احتمال تولد نوزاد دارای معلولیت سنجیده می‌شود.

مدیر بهزیستی زنجان با بیان اینکه علاوه بر مشاوره‌های ژنتیک، کمک هزینه لازم برای انجام این آزمایشات که پر هزینه هستند به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۰ پرونده ژنتیک در زنجان تشکیل شده و برای ۳۲ زوج نیز ۱۳۰ میلیون تومان کمک هزینه انجام آزمایشات غربالگری پرداخت شده است.

او بااشاره به اینکه به خانواده‌هایی که سن ازدواج در آن‌ها بالا رفته، زنانی که بیش از ۳۵ سال سن دارند و خانواده‌هایی که تولد فرزند معلول در آن‌ها بیشتر است، مشاوره‌های ژنتیک ارائه می‌شود؛، گفت: ما با انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک به این خانواده‌ها کمک می‌کنیم و اطمینان خاطر می‌دهیم که فرزند شما در سلامت خواهد بود تا آن‌ها برای فرزندآوری انگیزه پیدا کنند.

منافی با تأکید بر اینکه تولد نوزادان معلول، علاوه بر بار اقتصادی بر خانواده و جامعه، منجر به فشار‌های عاطفی بر خانواده می‌شود، افزود: خانواده‌های بسیاری داریم که تولد نوزاد معلول، به جدایی والدین منتهی شده و شالوده خانواده از هم پاشیده است و یا تمایل به فرزندآوری به دلیل ترس از معلولیت، از بین رفته است.

 

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی زنجان غربالگری ژنتیک خانواده ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان