Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده آمریکا ضمن هشدار نسبت به اینکه جنگ داخلی اتیوپی "راه حل نظامی" ندارد، بر حمایت خود از دیپلماسی به عنوان تنها گزینه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، واشنگتن در جریان گزارش‌هایی قرار گرفته که نشان می‌دهد آبی احمد، نخست وزیر امروز در جبهه حضور دارد و گزارش‌هایی مبنی بر حضور ورزشکاران، نمایندگان پارلمان، رهبران احزاب و غیره منتشر شده است که گفته‌اند آنها نیز به نوبه خود به نخست وزیر در خط مقدم جبهه خواهند پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از گفتمان تحریک آمیز و خصمانه خودداری و خویشتن‌داری کنند، به حقوق بشر احترام بگذارند، اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهند و از غیرنظامیان محافظت کنند.

همچنین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار"آتش بس فوری و بی قید و شرط " در اتیوپی شد.

جبهه آزادی‌بخش تیگرای که در شمال اتیوپی با نیروهای دولتی این کشور درگیر است اخیرا اعلام کرد، منطقه شیوا روبت در ۲۲۰ کیلومتری شمال شرقی آدیس ابابا را تحت کنترل خود درآورده است.

رسانه های رسمی اتیوپی گزارش دادند، آبی احمد، نخست وزیر این کشور"به میدان درگیری وارد شده است" و ضد حمله‌ای را علیه افراد مسلح جبهه تیگرای رهبری می‌کند.

رادیوی"فانا" چند روز قبل گزارش داد، اعلام آبی مبنی بر پیوستن به جبهه درگیری، الهام بخش بسیاری برای "ملحق شدن به پویش مقاومت" بود.

آدیس آبابا در پاییز ۲۰۲۰ نیروهای خود را برای براندازی مقام‌های جبهه آزادی‌بخش تیگرای به این منطقه اعزام کرد. پس از آن، نخست وزیر اتیوپی نیروهای منطقه تیگرای را به حمله به مواضع ارتش فدرال متهم نمود.

سخنگوی جبهه تیگرای نیز نخست وزیر اتیوپی را  به "خیانت به مردم خود به دلیل راه اندازی نبرد زیان بار و ارتکاب کشتارهای خونین علیه تیگرای از سوی نیروهایش" متهم کرد.

طبق گزارش سازمان ملل، درگیری‌ها در اتیوپی که دومین کشور پرجمعیت آفریقایی است هزاران کشته در میان افرادی که با قحطی دست  وپنجه نرم می‌کنند بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا اتیوپی نخست وزیر اتیوپی منطقه تیگرای نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن