Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به شدت پیگیر راه‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل شده در سطح کشور هستند که از این تعداد ۱۰ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشتند و در تلاش هستیم این واحدها افزایش ظرفیت پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حدود چهار هزار و ۳۲۰ طرح صنعتی در کشور در داخل نواحی صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات هستند که امیدواریم با تامین تسهیلات و کمک به رفع مشکلات در زمینه زیرساخت‌ها و موضوعات مختلف این واحدها هرچه سریعتر به بهره‌برداری رسیده و اشتغال خوبی را در کشور ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: یکی دیگر از اهداف در حال پیگیری بحث ایجاد کارگاه‌های کوچک برای افراد توانمند و اصناف تولیدی در سطح کشور است که حدود یک‌هزار و ۹۰۰ واحد کارگاهی امسال در حال ساخت است و ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان نیز ۷۰ واحد کارگاهی آماده بهره‌برداری شده و در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

رسولیان ادامه داد: منابعی که برای تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده از چند مسیر انجام می‌شود و یکی از آنها طرح "تام" با ابتکار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از محل منابع واحدهای بزرگ صنایع معدنی در بانک‌هاست و استان‌ها برای سرمایه در گردش می‌توانند از طریق بانک‌های صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند و منابع تبصره ۱۸ نیز ابلاغ و سهم مشخصی برای صنایع در نظر گرفته شده که امیدواریم به مرحله اجرایی برسد و بخش صنعت بتواند از آن استفاده کند.

وی گفت: مهمترین بخش نیز منابع داخلی بانک‌هاست که بانک‌ها حتما باید سهم صنعت را افزایش دهند زیرا اشتغالی که صنعت ایجاد کرده و نقش موثری که در توسعه اقتصادی کشور داشته بسیار ممتاز و قابل توجه بوده و باید منابع لازم را به این موضوع اختصاص دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی به دلیل هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان و مرزهای دریایی و بندر مهم چابهار دارد اما از لحاظ صنعتی دارای مشکلاتی است که نیازمند برنامه ریزی است.

وی اظهارداشت: برنامه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد و خود وزیر به جد پیگیر این موضوع هستند بحث آمایش منطقه است که ظرفیت‌های قابل توسعه که می‌تواند باعث ایجاد اشتغال بیشتر در استان شود شناسایی شود.

رسولیان گفت: خوشبختانه واحدهای خوبی در شهرک های صنعتی و کارگاهی سیستان و بلوچستان در حال راه‌اندازی است و متعهد شدیم تا زمین مورد نیاز، آب، برق و زیرساخت‌ها را تامین کنیم زیرا این واحدهای تولیدی می‌توانند محصولات خود را در بازار داخلی و خارجی بفروش برسانند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان رونق تولید شهرک صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان رونق تولید شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان رونق تولید شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان معدن و تجارت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد

عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان از پرورژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان افزود: این اداره کل با الحاق زمین به محدوده شهر‌ها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به چرخه ساخت و ساز مسکن توانست گام‌های ارزشمندی را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.
وی از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد و افزود: در این استان علاوه‌بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود