Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی بسکتبال ایران در بازی اول خود از پنجره نخست انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳، با چهره‌ای جدید مقابل بحرین به میدان خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، با شروع مسابقات انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ که قرار است با میزبانی کشورهای مختلف فیلیپین (مانیل)، اندونزی (جاکارتا) و ژاپن (اوکیناوا) برگزار شود، تیم ملی ایران در نخستین گام خود،‌ فردا (پنج‌شنبه) ۵ آذر از ساعت ۱۷ به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملی‌پوشان بسکتبال ایران که تقریبا از دو هفته پیش تمرینات خود را به منظور حضور مقابل بحرین پیگیری می‌کنند، فردا باید در سالن بسکتبال آزادی میزبان بحرین باشند. بازی دوم دو تیم در پنجره نخست انتخابی جام‌جهانی نیز روز ۸ آذر در منامه برگزار خواهد شد که باید بار دیگر برابر یکدیگر به میدان بروند.

تیم ملی ایران که نخستین بازی خود با سرمربیگری مصطفی هاشنمی را (بعد از اتمام کار شاهین‌طبع) تجربه خواهد کرد، بعد از حدود ۴ سال با یک چهره جدید در میدان حاضر خواهد شد، چرا که دیگر خبری از بازیکنان دو ملیتی در تیم ملی بسکتبال نیست.

نبود صمد نیکخواه بهرامی، دعوت نشدن بازیکنان دوملیتی و بازگشت مهدی کامرانی و اصغر کاردوست، همگی از جمله تغییراتی هستند که با شروع کار هاشمی در تیم ملی رخ داد که باید دید رونمایی از این چهره تیم ملی بسکتبال چگونه خواهد بود.

اما در یکی دو روز گذشته اتفاقات غیر منتظره‌ای برای تیم ملی بسکتبال ایران رخ داد که باید دید آیا این موضوعات روی کار شاگردان هاشمی تاثیرات منفی خواهد گذاشت یا خیر؟ غیبت کامرانی در اواسط اردوی تیم ملی به دلیل بیماری فرزندش و مصدومیت بد موقع سجاد مشایخی، از جمله مواردی است که پست گارد راس ایران را تا حدودی دچار مشکل کرده است و باید دید در جریان بازی خود نمایی خواهد کرد یا نه؟ البته بسیار مهم است که در نظر داشته باشیم ایران تیم ۲۲ جهان و بحرین تیم ۱۰۲ جهان در رنکینگ FIBA است.

گروه‌بندی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال در قاره آسیا-اقیانوسیه به شرح زیر است:

گروه A: نیوزیلند، کره، فیلیپین، هند
گروه B: استرالیا، چین، ژاپن، چین تایپه
گروه C: اردن، لبنان، اندونزی، عربستان
گروه D: ایران، قزاقستان، سوریه، بحرین

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسكتبال تيم ملي بسكتبال ايران مهدي كامراني اصغر كاردوست مصطفي هاشمي جام جهانی بسکتبال 2023 انتخابی جام جهانی تیم ملی بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.   قرعه‌کشی این مسابقات روز چهار‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار شد و ۱۶ تیم شرکت کننده حریفان خود را شناختند.   مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و تمام ۱۶ تیم ملی شرکت کننده به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد. برندگان نخستین بازی مرحله حذفی راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهند شد، در حالی که بازنده‌ها برای تعیین جایگاه‌های نهایی از رده‌بندی نهم تا شانزدهم در پلی‌آف بازی خواهند کرد.   گروه بندی مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان به قرار زیر است:   گروه A: بلغارستان، مکزیک، چین‌تایپه، اسپانیا   گروه B: ایران، مصر، تونس و لیبی   گروه C: ایتالیا، آرژانتین، پورتوریکو، کوبا   گروه D: بلژیک، برزیل، شیلی، ازبکستان   تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران با سرمربیگری آرش صادقیانی هفتمین اردوی آماده‌سازی خود را با حضور ۲۳ بازیکن از روز گذشته (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) در سالن باشگاه پیکان آغاز کرده است و حسین وزیری (مشاور فنی و استعدادیابی)، وحید صادقی، اصغر نجفی، مهدی هادی، حسام الدین نائیجی و وحید خورشیدی (مربیان)، امیرحسین ضمیری نداف (بدنساز)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و مانی میراب‌زاده اردکانی (فیزیوتراپ)، دیگر اعضای کادر فنی تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران هستند که آرش صادقیانی را در اردو‌های آماده سازی همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • هجوم تماشاگران به داخل زمین و رونمایی از چهره زشت تمرین استقلال+تصاویر
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند
  • حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند