Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@08:31:01 GMT

حوزه های علمیه شخصیتهای زمان شناس تربیت کنند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۱۴۰۳

حوزه های علمیه شخصیتهای زمان شناس تربیت کنند

ایسنا/کرمان رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری زندگینامه آیت الله سید یحیی جعفری اظهار کرد: این سید محبوب همه طبقات اجتماعی جامعه کرمانی بود و حوزه های علمیه ما باید چنین شخصیت هایی تربیت کنند به گونه ای که زمان شناس باشند و سکوت و سخن آنان برای جامعه پیام داشته باشد.

آیت الله سید هاشم حسینی پیش از ظهر امروز چهارم آذرماه در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله "سید یحیی جعفری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید کرمان گفت: آیت الله سید یحیی جعفری مجاهدی خستگی ناپذیر و همیشه در صحنه و فردی مردمی و مسئولیت پذیر و تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: سخن گفتن از افرادی که همه عمر خود را در راه خدمت گذاری به مردم و بدون منت صرف کرده اند، سخت دشوار است و شخصیت آیت الله سید یحیی جعفری از یک سو عالم و سخنگوی دینی مردم و از سوی دیگر خادم مردم، مسئولیت شناس و تاثیرگذار بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ایمان و تقوا، علم و دانش، آگاهی و بصیرت و زمان شناسی، مجاهد و مبارز و همیشه در میدان بودن، تسلیم در مقابل حق، تحمل سختی ها برای دیدن افق دور از عناصری هستند که شخصیت افراد را تشکیل می دهند و نیاز نیست که همه این عناصر در وجود یک نفر باشد.

وی افزود: این افراد برای یک زمان و چند سال نیستند و اینها در همه ادوار تاریخ مورد احترام هستند زیرا این افراد متعلق به همه مردم هستند و کردار و رفتار آنها برای همه نسل هاست.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با ایمان و تقوا گفت: خدای متعال ایمان را سرمایه می داند، مومنین سخت استوار هستند و بادهای تند او را از پا در نمی آورد و همه این ویژگی ها در وجود آیت الله سید یحیی جعفری بود.

وی با بیان این مطلب که امام جمعه فقید کرمان در کوران حوادث هنرمندانه، عاشقانه و دلباخته حق و ولی فقیه زمانش بود و با تغییر شرایط رنگ عوض نمی کرد، تصریح کرد: اینها ویژگی های مردان خداست.

آیت الله حسینی بوشهری خدا ترسی، تاثیر گذار در جامعه، نقش هدایت گری را از جمله ویژگی های عالمان برشمرد و عنوان کرد: این ویژگی ها در آیت الله سید یحیی جعفری وجود داشت.

وی در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی گفت: همه مردم و در همه رده های سنی برای سردار سلیمانی سوگواری کردند. سردار دل ها تنها متعلق به کرمانی ها و گلزار شهدای کرمان نیست و شنیده ام از نقاط مختلف برای زیارت قبور این شهید بزرگوار می آیند این نشان دهنده این است که ایشان متعلق به همه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: عالمانی که مردمی هستند، در دل مردم جای دارند و مردم به آنها اعتماد دارند.

وی با یادآوری زندگینامه آیت الله سید یحیی جعفری تصریح کرد: این سید محبوب همه طبقات اجتماعی جامعه کرمانی بود و حوزه های علمیه ما باید چنین شخصیت هایی تربیت کنند به گونه ای که زمان شناس باشند و سکوت و سخن آنان برای جامعه پیام داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان آیت الله جعفری آیت الله سید یحیی جعفری زمان شناس ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی العالمیه شجره‌ طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی به کشورها تسری پیدا کند نباید این مولود مبارک را تنها جریانی تعلیمی دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با هیئت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهارداشت: همه این تلاش‌هایی که شما در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایتمداری حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) باشد زیرا امام زمان(عج) نوکری می‌پسندند که نوکر به‌روز حضرت باشد و به درد شرایط حال امت اسلام بخورد. از این حیث، شاید بتوان گفت که از نظر وجود اقدس امام عصر(عج)، یک طلبه سطح یک از یک عالم برجسته شأنیت بیشتری داشته باشد زیرا او متناسب با زمانه حال و شرایط موجود، خدمتی را به دین عرضه می‌کند که سایرین از آن غافل هستند.

وی افزود: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت(ع)‌ و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند؛ تا جایی که امروزه نه‌فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان(عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این تحلیل اساتید برجسته سیاست در نظام سلطه است که شیعه را همچون پرنده‌ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف کرده و این دو مبنا را هدف قرار داده اند. بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان(عج) خواهد بود.

وی تأکیدکرد: فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله(عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان(عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید و باید به هر ابزار ممکن در این دستگاه نوکری مؤثر داشته باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این همان عرصه‌ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان(عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: جامعة المصطفی العالمیه نیز یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشورهای عالم تسری پیدا کند بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست. جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و موردعنایت خاص امام زمان(عج) خواهد بود.

به گزارش تسنیم، بیش از 50 میلیون شیعه اثنی عشری و 200 میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت(ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و در 100 مدرسه و حوزه علمیه هندوستان، سه هزار طلبه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی