Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، روح‌الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان پیش از ظهر امروز در مراسم پایانی بیست و یکمین جایزه کتاب سال کرمان در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: دو دغدغه پیش روی کتاب وجود دارد، کتاب‌ها با عناوین زیادی در حال چاپ است که با نشست‌ها و برنامه‌های مختلف می‌توان در حوزه شناخت کتاب‌های فاخر کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتفاق دیگر به‌نظر می‌رسد کتاب مانند فیلمنامه، سناریو و ... مقدمات اتفاقات دیگر شود که اگر قرار است کتاب به سمتی برود که هویت مستقل و تاثیرگذار خود را از دست بدهد اتفاق خوبی نخواهد افتاد و پسندیده نیست کتاب اساس تولید یک کلیپ و پادکست شود چراکه کتاب قرار است هویت مستقل داشته باشد.

 

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با گرامیداشت هفته بسیج و تبریک هفته کتاب اظهار کرد: رویداد بزرگ انتخاب کتاب سال از سال ۱۳۷۳ شروع شده و با هدف توسعه فرهنگ مکتوب و ارتقای کمی و کیفی آثار چاپی و تشویق محققان، مترجمان و همه فعالان این حوزه که متعهدانه در حال تلاش هستند، طراحی شده است.

وی ادامه داد: در راستای این رویداد، ارزیابی فرهنگ مکتوب استان کرمان صورت می‌گیرد و استان کرمان جزو استان‌های پیشرو در برگزاری این رویداد در کشور است.

علیزاده عنوان کرد: سال ۱۳۷۳ رویداد جایزه کتاب سال استان با ۲۲ کتاب رسیده به دبیرخانه کار خود را آغاز کرد و بیست و یکمین دوره رویداد ۷۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و پس از بررسی و داوری از ۳۰ نفر تقدیر می‌شود.

وی تصریح کرد: جایزه کتاب سال استان امسال مربوط به کتاب‌های چاپی در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ است و امسال در این دوره فراخوان بیست و دومین دوره را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود رفسنجان را شهر خلاق در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی و اعلام کرد: این شهرستان در رویداد پایتختی کتاب کشور توانسته به دوره پایانی راه یابد و جزو پنج شهر برتر قرار بگیرد.

 

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف جامعی از  فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کند، تصریح کرد: هنوز تعریف درستی از ارشاد اسلامی نداریم اگر این تعریف درست تدوین شود می‌توانیم از هنرمند و ‌...توقع کار درست و در  چارچوب داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌ای که در جامعه خود را نشان داد و نهادینه شود، فرهنگ می‌شود که این برنامه می‌تواند غلط یا صحیح باشد، هر فرهنگی قابل قبولی نیست که این موضوع بر اهمیت تعریف جامع و مانع از فرهنگ می‌افزاید.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان هم گفت: حمایت از اقدامات فرهنگی تاثیرگذار در توسعه فرهنگ جامعه، کاری ارزنده است. نقش کتاب نقشی بی‌بدیل است و باید دسترسی افراد به کتاب سهل‌الوصول شود و هیچ رسانه‌ای به اندازه کتاب ماندگار و نقش‌آفرین نیست.

وی با بیان اینکه هر چه که بخواهد اثرگذار باشد باید مبتنی بر تئوری‌ها باشد، گفت: ما فقدان نظریه و تئوری داریم چون با سلایق کار می‌کنیم. با تغییر افراد و مناصب، رویکردها تغییر پیدا می‌کند که گاهی برای اصحاب فرهنگ و هنر گیج‌کننده است. بنابراین نظریه‌ها باید مبتنی بر  فرهنگ و اهداف انقلاب اسلامی و آیینی که ما بر آن اعتقاد داریم و سنت‌های فرهنگی شایسته‌ای که از دیرباز در ما وجود دارد، باشد.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: مردان بزرگ اگر به جایی رسیدند با کتاب و مطالعه بوده به‌طوری که حاج‌قاسم سلیمانی در هر سفر به عراق و سوریه یک کتاب مطالعه می‌کرد.

انتهای پیام/80016/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان 4 آذر ماه در رفسنجان جایزه کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌گذاری واحد‌های صنفی باید با مجوز این اداره کل و متناسب با دستورالعمل‌های تعریف شده در سامانه پاسداشت زبان فارسی باشد.
احمد مبینی افزود: صدور تأییدیه اسامی واحد‌های صنفی در حدود ۴۸ ساعت زمان می‌برد و بدین طریق است که فرد متقاضی پس از آنکه از سوی صنف مربوطه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد، در سامانه پاسداشت زبان فارسی اسم موردنظر خود را ثبت می‌کند.
وی اضافه کرد: پس از ثبت، سامانه مذکور نام را بررسی و چنانچه با دستورالعمل‌های موجود مغایرت نداشته باشد به‌صورت آنلاین به متقاضی اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد