Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:14:01 GMT

حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به پایتخت یمن

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۱۷۱۰

حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به پایتخت یمن

بر اساس گزارش بسیاری از منابع، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن از جمله پایتخت این کشور را بمباران کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری بامداد پنجشنبه اعلام کردند که جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن از جمله پایتخت این کشور را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المسیره نوشت: جنگنده بمب افکن های ائتلاف متجاوز سعودی در سه نوبت منطقه «النهدین» واقع در جنوب «صنعاء» را بمباران کردند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی سه بار شهرستان «الجوبه» دو بار شهرستان «صرواح» استان مأرب و نیز شهرستان «حرض» را بمباران کردند.

ائتلاف متجاوز عربی با اعلام این خبر مدعی شد، تدابیر پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از وقوع خسارت در میان غیر نظامیان اتخاذ کرده است.

ائتلاف همچنین مدعی شد، عملیات در صنعا متناسب با قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

نیروهای ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 188 بار آتش بس در استان الحدیده را با حملات موشکی و توپخانه نقض کردند.

واکنش انصارالله به ادعای ائتلاف سعودی درباره هدف قرار گرفتن انبار موشکی یمن در صنعاءیمن|نقض گسترده آتش‌بس در الحدیده/ادعای ائتلاف سعودی درباره رهگیری یک پهپاد یمنی

ارتش عربستان روز چهارشنبه مناطقی از شهر صنعا مرکز یمن، از جمله مناطق مسکونی و واحدهای تولیدی را زیر بمباران های شدید هوایی قرار داد که در نتیجه آن جمعی از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ائتلاف متجاوز سعودی بمباران کردند ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد