Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موهبتی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس تدابیر انجام شده، جوانان جمعیت هلال احمر استان بعد از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات، به عنوان امدادگر جهت پوشش امدادی حوادث با حوزه معاونت امداد و نجات به صورت داوطلبانه همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او جوانان را سرمایه‌های اصلی و مهم جمعیت دانست و افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۸۰۶ جوان با جمعیت هلال احمر استان همکاری دارند.

موهبتی با بیان اینکه این جوانان با گروه‌های سنی مختلف در قالب کانون با جمعیت همکاری دارند، گفت: ۳۶ کانون دانشجویی، ۱۵۰ کانون دانش آموزی، ۲۴ کانون روستایی و ۱۴ کانون طلاب در استان فعال است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در ۱۱ شعبه هلال احمر سطح استان طی مراسمی با رعایت کامل نکات بهداشتی ۳۶۲ نفر از جوانان هلال احمر خراسان جنوبی به عنوان امدادگر تحلیف شدند.

او با اشاره به شرایط تحلیف اعضا برای امدادگری عنوان کرد: سن عضو باید حداقل ۱۶ سال تمام بوده و حداقل شش ماه با واحد جوانان شهرستان فعالیت مستمر داشته باشد.

موهبتی ادامه داد: اعضا می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی امداد و نجات حائز شرایط برای ورود به فعالیت‌های حوزه امداد و نجات شوند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر دوره های آموزشی رعایت شیوه نامه های بهداشتی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیروهای این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6088869

دیگر خبرها

  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی