Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

آغاز روند توزیع پاسپورت در ده ولایت دیگر

وزارت داخلۀ طالبان می‌گوید کار در دفاتر گذرنامه ولایت‌های پروان، کاپیسا، لوگر، میدان وردک، غزنی، دایکندی، نورستان، غور، فاریاب و بدخشان، امروز پنجشنبه دوباره آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که پس از تسلط طالبان، دفاتر شناسنامه و پاسپورت در همه ولایات مسدود شده بودند اما سپس فقط دفتر پاسپورت درکابل دوباره گشوده شد.

از سرگیری گفتگوهای آمریکا با طالبان هفته آینده در قطر

طالبان می گویند یک هیئت به ریاست امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجۀ حکومت آن ها برای گفتگو با مقامات آمریکایی روز شنبه عازم دوحه می‌شود. 

قبل ازاین، نِد پرایس سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا گفته بود هیئتی به ریاست تام ویست نمایندۀ ویژه آمریکا برای افغانستان، هفته آینده با طالبان در دوحه گفتگو می‌کند. 

 کشته و زخمی شدن ۴ عالم دین در حمله مسلحانه در کاپیسا

مولوی کریم الله وثیق، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت کاپیسا گفت افراد مسلح ناشناس، بر این افراد در منطقه ریگ روان این ولایت، زمانی تیر اندازی کردند که آنها از مدرسه به منازل شان می رفتند به گفته وثیق، در این رویداد ۲ عالم دین کشته و ۲ تن دیگرشان زخمی شدند.

تا هنوز کسی و یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

گفتگوی ایران با طالبان در مورد تکمیل پروژه راه آهن در هفته آینده

مولوی شیراحمد عمار، رئیس روابط خارجی حکومت طالبان در هرات گفت که با هیئت ایرانی دربارۀ مسائل مختلف به شمول پروژۀ خط آهن گفتگو خواهد شد.

وی افزود دربارۀ ایستگاه های جدید راه آهن و مشکلات موجود در مرحلۀ سومِ خط گفتگو خواهد شد که مرحلۀ سوم خط آهن، ولسوالی غوریان را با فرودگاه هرات وصل می‌کند. 

اعلام آمادگی طالبان برای جلوگیری از آلودگی هوا در فصل زمستان

حمدالله نعمانی معاون شهرداری کابل که مسئولیت حفاظت از محیط زیست را نیز بر عهده دارد در یک نشست خبری از مردم خواست تا قوانین حفاظت از محیط زیست و اخلاق شهری را عملی کنند.

دولت طالبان که اخیراً تیمی را برای کاهش آلودگی هوا در کابل موظف ساخته، می گوید حدود ۲۵۰۰ ساختمان بلند منزل در کابل وجود دارد و تدابیر کنترل آلودگی هوا را فقط ۵۰۰ ساختمان عملی کرده اند اما تعدادی از حمام‌ها و تأسیسات هنوز هم دودهای مُضِر را تولید می کنند.

راه اندازی رقابت های پینگ پانگ میان ۵ تیم در کابل

جاوید شریفی سرپرست فدراسیون پینگ پانگ کشور گفت در این رقابت‌ها، ورزشکاران باشگاه‌های شفاخانه چهارصد بستر، دانشگاه های پُلی‌تکنیک، تعلیم و تربیه، اداره سره میاشت و دانشگاه خصوصی رنا شرکت دارند.

وی هدف از راه اندازی این رقابت‌ها را گزینش چهره های برتر برای تیم منتخب پینگ پانگ کابل در بخش نوجوانان و بزرگسالان گفته افزود که این رقابتها برای چهار روز ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان تحولات افغانستان پادکست رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های بین‌المللی عربستان مقابل حریفی از بلژیک پیروز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نوشاد عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در دور نخست از مرحله مقدماتی رقابت‌های بین‌المللی اسمش در کشور عربستان، ظهر امروز به مصاف «سدریک نویتینک» نفر 89 رنکینگ جهانی از بلژیک رفت و این حریف را 3 بر صفر شکست داد.

عالمیان که در رده 68 رنکینگ جهانی قرار دارد، در دور دوم مقابل برنده جدال آندریاس لونکو از اتریش و لیلیان باردت از فرانسه میباشد قرار خواهد گرفت.

همچنین امیرحسین هدایی دیگر نماینده ایران در این مسابقات است که فردا با «ادوارد اونسکو» 19 ساله نفر هفتادوهشتم دنیا از رومانی روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند