Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:26:52 GMT

خدمت به مردم بهترین راه پاسداشت خون شهدا است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۲۳۱۲

خدمت به مردم بهترین راه پاسداشت خون شهدا است

 امین مهدی پور روز پنجشنبه در آیین یادواره شهدای حقوقدان گیلان در رشت اظهار داشت: در بخش قضا نیز مسئولان قضایی و قضات باید مشکلات مردم را حل کنند و با مردم مهربان باشیم چون رضا و خشنودی خداوند و همچنین رضایت شهدای گرانقدر، همین امر است و ما باید با تفکر بسیجی به فکر برطرف کردن مشکلات مردم باشیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هم اینک دنیا و مسایل مادی ما را به خود مشغول کرده ، باید از شهدا کمک بگیریم تا از تجملات دنیوی فاصله گرفته و به سمت معنویت حرکت کنیم چون شهدای ما همینگونه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بسیج حقوقدانان کشور اضافه کرد: ما با شهدای خود توانستیم بهتر و بیشتر شهدای کربلا را بشناسیم و امروز یاد عشق ، ایثار و از جان گذشتگی شهدا را در یاد ، خاطره و دل خود داریم و اگر امروز براحتی نفس می کشیم، نفس هایی بریده شد و همچنین راز عزت و سربلندی کشور ما در گرو خون شهداست.

وی در ادامه به فعالیت های بسیج حقوقدانان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: طرح مصباح در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم را راه اندازی کردیم و همچنین طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز در دستور کار داریم که در این راستا ، ۲ هزار و ۸۰ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

شهدا خداجو و خداخواه بودند

همچنین رئیس کل دادگستری گیلان در یادواره شهدای حقوقدان این استان طی سخنانی اظهار داشت: شهدای ما به دلیل ویژگی‌های خاص شان متمایز بودند و اولین فضیلت بزرگ آنان، حس خداجویی و خداخواهی بود که این فضیلت را در بین مردم تقویت و شکوفا کردند.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی افزود: شهدا خلیفه و نماینده خداوند و همچنین تاباننده صفات خداوند هستند و این بزرگواران افرادی بودند که بی منت به دفاع از میهن پرداخته و دلبستگی و وابستگی به مادیات نداشتند.

وی با بیان این که برای رسیدن به خدا باید از دنیا فاصله گرفت گفت:  شهدا اینگونه بودند و یکی از خصایل بارز شهدا ، ایثار و گذشت است و آنها عظمت را می دیدند و به همین دلیل دنیا در نظرشان بسیار کوچک و حقیر بود.

رئیس دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه شهدا عاشق بودندو عشق را به عقل ترجیح دادند، اضافه کرد: یکی از خسارت های ما این است که مدیران ما با مبانی دینی کمتر آشنا  هستند اما در دهه ۶۰ ، مدیران ما در کلاس های افراد برجسته ای همچون شهید بهشتی شرکت می کردند تا مبانی و مباحث دینی را بیاموزند.

 حجت‌الاسلام خلیلی بیان کرد: در دهه ۶۰ شهدای ما، با عشق زیبایی ها را تشخیص دادند و وقتی زیبایی ها تشخیص داده شود، دیگر به دنبال مادیات نخواهیم رفت و به همین دلیل مسایل دنیوی برای شهدا جاذبه ای نداشت.

رئیس دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: برای پاسداری از خون شهدا باید بیاموزیم که  امام حسین (ع)  برای بیدار کردن مردم و زدودن جهل و نادانی شهید شد چون جهل و نادانی مروج اسلام خشن است و تا زمانی که جهل و نادانی باشد، اسلام آمریکایی وجود دارد و ما باید بتوانیم حتی یک نفر را از نادانی و جهل خارج کنیم تا شهدا از ما راضی باشند.

در پایان یادواره شهدای حقوقدان گیلان با حضور مسئولان دادگستری گیلان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان ، حقوقدانان و وکلا در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری گیلان در رشت ، از تعدادی از خانواده های شهدای بسیجی گیلان تقدیر شد.

    

برچسب‌ها دادگستری حقوقدان گیلان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری حقوقدان گیلان دادگستری حقوقدان گیلان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛  رئیس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با محمد دوستار سرپرست دانشگاه  گیلان با تبریک روز معلم و قدردانی از جایگاه و شان رفیع معلم، استاد  و اهمیت علم آموزی گفت: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گیرد و از  هرگونه دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه‌ها اجتناب شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه دانشگاه باید با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر باشد، افزود: دادگستری گیلان این آمادگی و توانایی را دارد که در کنار پژوهش‌های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم کند و انتظار می‌رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.
در ادامه این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دادگستری  و دانشگاه گیلان برای ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی امضا شد. 

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر
  • معلمان محور پیشرفت هر جامعه و معماران آینده‌ای روشن هستند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم