Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در مورد آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و نزدیک به ۷۰ درصد مردم هر دو دز واکسن را دریافت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین‌اللهی در حاشیه تحویل 5 میلیون دز واکسن رازی کووپارس به وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در کشور  اظهار داشت: در حال حاضر 85 درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و نزدیک به 70 درصد مردم هر دو دز واکسن را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این میزان تزریق واکسن آماری شگفت انگیز در دنیاست، بیان کرد: این موضوع نشان از اطمینان مردم به وزارت بهداشت است که جای تقدیر و  تشکر  از مردم دارد.

عین‌‌اللهی با بیان اینکه پیک کرونا در کشور فروکش کرده اما  همیشه احتمال پیک جدید است و شیوه نامه‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود، تصریح کرد: باید با کرونا زندگی کنیم و تعدادی از کشورهای که میزان بالایی از واکسیناسیون داشتند به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و استفاده نکردن از ماسک مجدد دچار کرونا شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در آلمان آمریکا و روسیه کرونا روندی صعودی دارد و مرگ و میرهای ناشی از کرونا افزایش داشته است، گفت:  یکی از  بهترین واکسن‌های دنیا در ایران تولید شده ‌که از سلامت و اطمینان و اثر‌بخشی زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رازی جزو واکسن‌های پیشرفته و اثر‌بخش در میان واکسن‌های تولیدی است، ادامه داد:  برای استفاده از دز سوم واکسن کرونا برای هموطنان از ‌ واکسن رازی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اولویت نیاز  داخلی تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر تا سقف 20 درصد از واکسن‌های موسسه رازی قابلیت صادرات دارد.

وی در مورد افرادی از دز اول و دوم را از واکسن سینوفارم تزریق کردند، گفت: دز سوم افرادی که از واکسن سینوفارم استفاده کرده‌اند باید از واکسن آسترازنکا استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی بهرام عین اللهی واکسن رازی کووپارس وزارت بهداشت واکسن کرونا تزریق واکسن واکسن کرونا دز واکسن درصد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی