Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - جلسه هم‌اندیشی اقشار بسیج استان فارس با مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز فارس برگزار و در آن بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در صداوسیما با حضور اقشار تخصصی سپاه به صورت موضوعی تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، از 5 آذرماه 58 که بسیج به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت، تاکنون بیش از 40 سال می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد مقدس پس از فرمان امام(ره) در دی ماه 59 با تصویب مجلس به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.

از آن زمان تاکنون بسیج منشاء خدمات بسیاری بوده که همگان بر آن اذعان دارند، از شرکت در دفاع مقدس گرفته تا سازندگی و رفع محرومیت و این روزها نیز مقابله با کرونا در قالب کارهای مختلف در همه این امور بسیج منشا خیر و خدمت بوده است.

از 29 آبان ماه تا 5 آذرماه هر ساله به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده که در همین راستا نیز در دستگاه‌های مختلف و نواحی برنامه‌هایی تدارک دیده که از جمله آنها می‌توان به  آیین تکریم از مداحان بسیجی سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) اشاره کرد. 

 بسیج وابسته به هیچ حزب و جناحی نیست

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز و زرقان در مجلس در این برنامه با بیان اینکه بسیج وابسته به هیچ حزب و جناحی نیست چراکه لشکر مخلص خداست، اظهار داشت: بسیج در طول انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته که این نقش امروز نیز در قالب‌های مختلف ایفا شده است. 

وی با بیان اینکه دشمن سه راهبرد پشیمان‌سازی از گذشته، پریشان‌سازی حال و ناامیدی به آینده را با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود در قبال کشور ما دنبال می‌کند، گفت: در چنین شرایطی بسیجیان باید به عنوان یک سرمایه اجتماعی در مقابل نظام سلطه قد علم کنند و نقش بی‌نظیر خود را نشان دهند همانگونه که در طول انقلاب اسلامی این گونه بوده است.

نایب‌ رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقش مداحان در این راستا در تبیین ارزش‌های والای انقلاب اشاره کرد و گفت: بسیج به عنوان دژی تسخیرناپذیر، وابسته به هیچ جریان سیاسی جز حزب خدا نیست و بسیج مداحان نیز در این کارزار، پیش قراولان فرهنگ تمدن ساز ایران اسلامی هستند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی در صداوسیما با حضور اقشار سپاه 

جلسه هم‌اندیشی اقشار بسیج استان فارس با مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز فارس برگزار و در آن بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی در صداوسیما با حضور اقشار تخصصی سپاه به صورت موضوعی تاکید شد. 

سرهنگ امیر جاهدی، جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در امور اقشار در این جلسه اظهار داشت: در راستای هم‌افزایی و ادامه جلسات هم‌اندیشی با مسئولین در سطح کلان استان فار س این نشست برگزار شده است. 

روایت امام خامنه‌ای از حضور شگفت‌انگیز بسیج مردمی برای کمک به جبهه‌/ حاج قاسم چگونه «شهید سلیمانی» شد؟+فیلمجانشین سازمان بسیج حقوقدانان: 2080 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کشور امسال آزاد شدندبسیج نبود تجربه ترکمانچای در ایران تکرار می‌شد

وی گفت: این نشست مصوبات خوبی از جمله استمرار جلسات هم‌اندیشی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور معاونت‌های موضوعی با اقشار تخصصی جهت هم‌افزایی و تولیدات مطلوب به همراه داشت.

تلاش برای حفظ جایگاه بسیج با فعالیت‌های جهادی

سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در جمع اعضای بسیج دانشجویی، بر تلاش برای حفظ جایگاه بسیج با فعالیت‌های جهادی تاکید کرد و گفت: دانشجویان بسیجی باید در حوزه‌های مختلف به ویژه اخلاق، آموزش و پژوهش بهترین باشند.

به گفته وی باید برای حفظ جایگاه بسیج با فعالیت‌های جهادی و ایثارگونه تلاش شود و فعالیت‌ها و اقدامات باید گروهی و برای اصلاح برخی از سیاست‌ها و رفع مسائل مردم و در راستای پیشرفت و نظام و انقلاب باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: دانشگاه حوزه فعالیت وسیعی دارد و بیشتر حوزه‌های آن تخصصی است و باید از نیروهای توانمند و کارآمد در این عرصه استفاده شود. حسینی معتقد است که رشته‌های پزشکی کسب نیست، خدمت به مردم و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بنابراین ضرورت دارد تمامی دانشجویان رشته‌های پزشکی، برای حفظ این جایگاه و ارتقای آن تلاش کنند.

او با اشاره به اهمیت و نقش دانشجویان بسیجی در فعالیت‌های جهادی، افزود: یک بسیجی واقعی نباید گرایش مادی پیدا کند و خود را بر دیگران ترجیح دهد.

دانشجویان بسیجی باید بازوان توانمند دانشگاه باشند

محمود نجابت، مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه بدنه هر سازمان باید به نفع انقلاب باشد، افزود: هنر بسیج در فعالیت‌های جهادی است و دانشجویان بسیجی باید بازوان توانمند دانشگاه باشند.

وی با اشاره به نقش مهم بسیج در عرصه مطالبه‌گری بیان کرد: مطالبه‌گری‌ها باید برای پیشرفت، به نفع مردم و با حفظ اخلاق مداری انجام شود.

در این نشست اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه نیز پس از ارائه نظرات و پیشنهاداتی در حوزه‌های مختلف مانند فعالیت‌های جهادی، قرارگاه‌های پژوهشی، شورای فرهنگی، منشور حقوقی دانشجو، امکانات و تسهیلات، سرمایه‌گذاری در فناوری، تولید علم برای رفع مشکلات مردم، حمایت خود را برای همکاری بیش از پیش با دانشگاه اعلام کردند.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیل کارگروه های تخصصی کارگروه های تخصصی فعالیت های جهادی دانشجویان بسیجی حضور اقشار هم اندیشی فعالیت ها برای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید