Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه آسیاتایمز  در مقاله ای نوشت: افشاگری نیویورک تایمز مبنی بر اینکه دولت بایدن اسرائیل را در صورت ادامه تلاش برای توقف برنامه هسته‌ای ایران تهدید می‌کرد، دلیل روشنی است  که نشان می‌ دهد بایدن  بیشتر در تلاش است تا اسرائیل را از توقف برنامه هسته ای ایران باز دارد.

 مشخص شده است که  شتاب دولت بایدن برای دستیابی به توافق جدید با ایران به هیچ وجه برای متوقف کردن این کشور  طراحی نشده ، بلکه هدف آن متوقف کردن اسرائیل است که یک جنگ پنهانی را علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بزرگترین اقدام دولت آمریکا خارج کردن سامانه های دفاع موشکی آمریکا از عربستان ، امارات، عراق و اردن بوده است.

دولت بایدن همچنین با عدم تحویل  سامانه‌های دفاع هوایی به نیروهای آمریکایی، دفاع آمریکا در عراق و سوریه را تضعیف کرده است.

 بخشی از این بی اعتمادی ناشی از رفتار امریکا در کنار گذاشتن متحدان افغان خود به نفع طالبان است، اقدامی که هم پیامدهای ژئو راهبردی و  سیاسی دارد.

دولت بایدن علل  واقعی تغییر سیاست اصلی خود به نفع ایران را ،  پنهان می کند، زیرا همچنان وانمود می کند که با عربستان ، امارات، اردن و اسرائیل دوست است.

به نظر می رسد دولت بایدن اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای ایران را متفاوت از اسرائیل،درک کرده و به احتمال زیاد ، به این نتیجه رسیده است که ایران هسته ای اجتناب ناپذیر است و نمی توان آن را جز با اقدام نظامی متوقف کرد که به شدت با آن مخالف است.

دولت بایدن نمی‌خواهد در موقعیتی قرار گیرد که تضمین‌های امنیتی برای هیچ‌کس در خاورمیانه، از جمله اسرائیل، ارائه دهد. دولت وی احتمالاً فکر می کند که بهبود روابط  با ایران پوششی  برای عقب نشینی امریکا از منطقه خواهد بود.

 بایدن فکر می‌کند می‌تواند سعودی‌ها، امارات، اردن و اسرائیل را برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک به جای درگیری با ایران تحت فشار بگذارد و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حداقل سعودی‌ها با ایرانی‌ها صحبت می‌کنند.

 دولت بایدن معتقد است برای دستیابی به اهداف فوری خود، باید اسرائیل را کنترل کند. اکنون نتانیاهو کنار گذاشته شده و دولت ائتلافی ضعیف در اسرائیل روی کار است، دولت بایدن فکر می‌کند می‌توان اسرائیل را متزلزل و ظهور ایران هسته‌ای را تسهیل کرد.

311311

کد خبر 1576537

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوزف بایدن ایران و آمریکا برنامه هسته ای ایران دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران