Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه از پایان دور اول نشست کمیته تحقیق مشترک ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان در بغداد خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بدنبال گفتگوهای سطح بالا میان سیستم های قضایی ایران و عراق و تلاش های دادستانی تهران، هیات حقوقی- قضایی کشورمان به ریاست یکی از معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران دو روز قبل برای شرکت در اولین نشست کمیته تحقیق مشترک ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان عازم بغداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگوهای دور اول امروز  به پایان رسید و طرفین تصمیم گرفتند دور دوم نشست کمیته را تا یک ماه آینده در تهران برگزار نمایند.

غریب آبادی افزود: در پایان این دور از گفتگوها روسای دو هیات بیانیه مشترکی را نیز به امضاء رساندند و این جنایت  را به عنوان یک جنایت جدی و اقدام ناقض حاکمیت ملی عراق و ناقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر محکوم کردند و بر مقابله با بی کیفرمانی مرتکبین این جنایت بین‌المللی و لزوم اقامه عدالت درخصوص آنان، تاکید کردند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه گفت: نکته مهم از منظر حقوقی این است که در این بیانیه تصریح شده است جنایت مذکور در زمان سفر رسمی سردار شهید سلیمانی به عراق با دعوت دولت این کشور و برای انتقال پیام سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران ارتکاب یافته است.

غریب آبادی با اشاره به اینکه هیات های طرفین در این نشست در طول دو روز  در خصوص موضوعات دستورکار و اقدامات انجام شده تاکنون و برنامه های پیش روی گفتگو کرده و به تبادل داده ها پرداختند، پنج تفاهم این نشست در قالب بیانیه مشترک را به شرح زیر اعلام کرد:

اول، اتخاذ تمامی تدابیر حقوقی و قضایی ممکن برای تعقیب و مجازات عوامل و عناصر دخیل در جنایت ترور شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان، بویژه عوامل و اتباع آمریکایی دخیل؛

دوم، تداوم و ارتقای همکاری دوجانبه برای تکمیل تحقیقات قضایی در حال انجام در دو کشور؛

سوم، استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در راستای ارائه و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بر مبنای موافقت نامه همکاری حقوقی و قضایی در امور کیفری بین ایران و عراق و نیابت های قضایی صورت گرفته؛

چهارم، تداوم فعالیت کمیته تحقیق مشترک در دو کشور تا حصول اطمینان از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در تحقیقات قضایی صورت گرفته، در اسرع وقت؛

پنجم، برگزاری دور بعدی نشست کمیته مشترک تا یک ماه آینده در تهران.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترور شهید سلیمانی کمیته تحقیق مشترک نشست کمیته بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است

مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسهیل این فرآیند انجام خواهد شد.

منبع: شرکت ملی گاز

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد