Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@14:44:47 GMT

اتهام سندروم هاوانا را نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۳۲۰۹

اتهام سندروم هاوانا را نمی‌پذیریم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: روسیه تمام فرضیه‌ها مبنی بر اینکه مسئول موارد سندرم هاواناست را رد می‌کند.

پسکوف در پاسخ به اظهارات اخیر ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: برنز درباره این موضوع به هیچ وجه با طرفین سیاسی و رئیس دولت در مسکو صحبت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او درباره محتوای گفت‌وگوی برنز با همکارانش در سرویس ویژه اعلام کرد: چیزی برای گفتن ندارم، این اطلاعات محرمانه است و نمی توانم برای عموم آنها را بازگو کنم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس سیا در جریان بازدید از مسکو در خصوص عواقب ناشی از سندروم هاوانا به سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هشدار داده و گفته است که «اگر روس‌ها پشت حوادث «سندروم هاوانا» باشند که به جاسوسان، دیپلمات‌ها، ماموران اف‌بی‌آی و سایر جاسوسان آمریکا در سراسر جهان آسیب رسانده است، با «عواقب» جدی مواجه خواهند شد.»

بر اساس این گزارش، برنز در جریان بازدید از مسکو در ماه جاری در حالی که با مقامات ارشد سرویس امنیت فدرال و سرویس اطلاعات خارجی آن صحبت می‌کرد، این موضوع را مطرح کرده است.

سال ۲۰۱۸ مقامات اطلاعاتی آمریکا، روسیه را متهم به حملات عمدی به دیپلمات‌ها و افسران سیا در خارج از کشور کردند. با این وجود، پس از گذشت سه سال، سازمان‌های جاسوسی شواهد کافی برای مشخص کردن علت یا مقصر این حوادث بهداشتی پیدا نکرده‌اند. 

گفتنی است، سندروم هاوانا برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ زمانی که ده‌ها دیپلمات در سفارت آمریکا در هاوانا بیمار شدند، بر سر زبان‌ها افتاد. این بیماری باعث ایجاد مجموعه‌ای از علائم از جمله میگرن، سرگیجه و ضعف حافظه می‌شود. پس از آن، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور وقت آمریکا، کوبا را به انجام حملات صوتی علیه دیپلمات‌های خود متهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویلیام برنز دمیتری پسکوف سندروم هاوانا سندروم هاوانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری

حسین امیر عبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل شده است، عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیا، وزیر امور خارجه ایران در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای او از درگاه خداوند سبحان شفای عاجل مسالت کرد.

براساس این گزارش، امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • حضور شناگر سندروم‌داون مهابادی در مسابقات کشوری