Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پنجمین کنفرانس بین المللی شهرهای یادگیرنده یونسکو در شهر یونسو کره جنوبی برگزار شد که بزرگترین گردهمایی حضوری شهرداران و متخصصین شهرهای یادگیرنده جهان بعد از گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.  

با توجه به دعوت رسمی هیات برگزار کننده کنفرانس از شهردار بندرخمیر به عنوان سخنران یکی از پنل‌های تخصصی کنفرانس و تامین همه هزینه های سفر و حضور وی، جواد محمودی شهردار بندرخمیر به عنوان تنها شهردار ایرانی حاضر در این کنفرانس، به ایراد سخنرانی پرداخته و در نشست های متعدد حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با آخرین تجربه ها و دستاوردهای شهرهای جهان در حوزه آموزش و یادگیری و همچنین تبادل نظر با شهرداران و متخصصین سایر نقاط جهان را می توان از مهمترین دستارودهای این حضور دانست.

شهردار بندرخمیر در حاشیه این کنفرانس، با شهردار یونسو شهر میزبان، شهرداران شهرهای اوسان و سونگدو کره جنوبی به عنوان هیات رییسه کمیته شهرهای یادگیرنده آسیا و اقیانوسیه، خانم پروفسور شیل دبیر اجرایی کنفرانس و دیوید آچوارنا رییس موسسه یادگیری مادام العمر یونسکو و سایر افراد برجسته حاضر در این کنفرانس، مذاکره و گفتگو داشته است.

بندرخمیر در سال 2020 توانست با توجه به فعالیت های مستمر برای افزایش آگاهی مردم خود در زمینه اهمیت تالاب و ذخیرگاه های زیست کره به عنوان یکی از شهرهای یادگیرنده یونسکو ثبت شده و در ادامه با حضور فعال بندرخمیر در برنامه های شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده، این شهر به عنوان فعال ترین شهر یادگیرنده کشور انتخاب شده و هم اکنون فعالیت های این شهر مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

شهردار بندرخمیر تاکنون در چندین وبینار شبکه شهرهای یادگیرنده حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداخته است.

بندرخمیر شهری در جنوب ایران است که توانسته با تکیه بر سرمایه های اجتماعی خود و ترویج فرهنگ مشارکت و همدستی در راستای توسعه پایدار شهری و ارتقا سطح آگاهی شهروندان خود در این زمینه، به یکی از الگوهای موفق شهرهای یادگیرنده در ایران و جهان تبدیل شود.

تاکنون 225 شهر از 64 کشور جهان عضو شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو هستند که از کشور ایران نیز 10 شهر در این شبکه حضور دارند.

شهرهای یادگیرنده به شهرهایی اطلاق می شود که بتوانند اثبات کنند از طریق آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم شهروندان خود برای تمام سنین و گروه ها، باعث تغییراتی مثبت در جامعه شده، فرصت های زیادی خلق کرده و توانسته‌اند معضلات شهری خود را  بهبود ببخشند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنرانی هرمزگان شهرهای یادگیرنده یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌

ایسنا/قم برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از امروز تا جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید حسین جعفری نژاد و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میردامادیان و قرائت دعای ندبه با نوای اسلام میرزایی دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت شنبه و یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام احمد قاسمی، دوشنبه و سه شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن صبوری و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی بخشنده برگزار و هر روز بعد از نماز عصر نیز زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) قرائت می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور برگزار می‌شود و شنبه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدی شاهرودی به عنوان کارشناس مسائل اعتقادی، یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده به عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت الاسلام علی اصغر همتیان به عنوان کارشناس سبک زندگی اهل بیت(ع)، سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت الاسلام محمدرضا اعوانی به عنوان کارشناس نهج البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت الاسلام حسین جوشقانیان به عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج شنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام رستم نژاد به عنوان کارشناس تفسیر قران و جمعه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدصابر جعفری به عنوان کارشناس مهدویت برگزار می شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر از شنبه تا جمعه به ترتیب با سخنرانی حجج‌اسلام‌والمسلمین سید علیرضا تراشیون، غلامرضا قاسمیان، محمد حاج ابوالقاسم، سید حسین مؤمنی، حامد کاشانی، بندانی نیشابوری و مرتضی آقاتهرانی برگزار می‌شود و پنج‌شنبه و جمعه آقایان ابوذر بیوکافی و عباس حیدرزاده مداحی خواهند کرد.

 به گزارش ایسنا، پنجشنبه عصر زیارت آل یاسین با نوای حسین اردستانی و پنجشنبه‌شب قرائت دعای کمیل با نوای عباس حیدرزاده قرائت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند