Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@20:47:08 GMT

دستور جدید مخبر درباره قیمت لبنیات

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۳۴۹۰

دستور جدید مخبر درباره قیمت لبنیات

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی نوشت، پیرو نامه انجمن صنایع لبنی در خصوص «فراهم شدن امکان توزیع عرضه مستقیم سه محصول لبنی (شیر، پنیر و ماست) و یا قرار دادن در سبد معیشت» معاون اول رئیس جمهور خواستار اقدام لازم در این باره شدند.

بنابراین گزارش، در ابتدای آغاز بکار دولت سیزدهم وزیر جهاد کشاورزی، از توافق با کارخانه‌های لبنی برای کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه قلم کالای لبنی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبری که از سوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی تائید و عنوان شد که این کاهش ۱۰ درصدی تصمیمی موقتی با هدف کمک به دهک‌های محروم است که نه از محل کاهش هزینه‌های تولید بلکه به نشانه همراهی صنایع لبنی با دولت و اعمال ۱۰ درصد تخفیف به مصرف کنندگان (۵ درصد از پخش و ۵ درصد از خرده فروشی) ارائه شده است.

با اینحال مشاهدات بازار نشان میداد، این کالا‌ها آنچنان که انتظار میرفت در دسترس مصرف‌کنندگان قرار نگرفته است. مشکلی که سخنگوی انجمن صنایع لبنی دلیل آن را عدم انگیزه خرده‌فروشی‌ها به دریافت و عرضه این سه قلم کالا به دلیل کاهش سود این اقلام دانست.

پس از آن بود که نامه ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران به معاون اول رئیس جمهور نیز رسانه‌ای شد که از گلایه اصناف به دلیل کاهش سودشان در فروش این اقلام حکایت داشت.

در ادامه این ماجرا، انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد و وزیر صمت، ضمن تشریح وجود مشکل عرضه محصولات مشمول تخفیف با وجود تولید قابل توجه این اقلام، پیشنهاد داد که تولیدکنندگان صنایع لبنی آماده هستند اقلام مورد نیاز دهک‌های محروم را به هر میزان که دولت مشخص نماید در میادین میوه و تربار و یا با قرار دادن در سبد و بن الکترونیکی کالای خانوار‌های محروم تامین نمایند.

حال محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور که ریاست ستاد تنظیم بازار را نیز بر عهده دارد با پیشنهاد انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی موافقت کرده و از وزارت جهاد که حالا با احیای قانون تمرکز اختیارات این وزارتخانه، مسئولیت تامین کالا‌های اساسی حوزه کشاورزی را حتی تا سطح خرده فروشی‌ها بر عهده دارد، خواسته است تا مشکل عرضه محصولات لبنی را با عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار سراسر کشور و یا قرار دادن این کالا‌ها در بن الکترونیکی کالا‌های اساسی خانوار‌های محورم حل نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لبنیات محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور انجمن صنایع صنایع لبنی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه

مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه تسریع وتسهیل و افزایش ظرفیت حمل بار از سوی رانندگان را سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در دستور کار خود قرار داده است گفت:  برنامه ریزی جامع برای واردات کالا‌های اساسی و توزیع متناسب آن در بنادر مختلف و پرداخت به موقع کرایه رانندگان توسط صاحبان کالا یکی از مهم ترین اقدامات در این حوزه به شمار می رود.

وی بیان کرد: تهیه سامانه پرداخت متمرکز کرایه حمل در شرکت‌های صاحب کالا همچنین درخواست اعلام بار به صورت مستمر و در طول سال از سوی صاحبان کالا یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در بخش تسریع در حمل کالا و بار در دستور کار خود قرار داده ایم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل تاکید کرد:  عدم تداخل زمانی درخواست حمل با زمان اوج درخواست یا ورود سایر کالا‌ها و همچنین زمان برداشت محصولات کشاورزی از دیگر برنامه هایی است که در این بخش در دستور کار قرار داده ایم.

حمداللهی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم سازمان راهداری برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است گفت:  توزیع عادلانه بار از طریق توسعه اعلام بار و نوبت دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور همچنین  توسعه و اجرای فاز‌های اجرایی بعدی بارنامه الکترونیک شامل ارسال پیامک یکبار مصرف otp برای رانندگان و اجرای طرح‌های احراز هویت ذینفعان بارنامه از برنامه هایی است که امسال در حوزه توزیع بار اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد:  بازنگری و ابلاغ ضوابط جدید بازارگاه‌ها با رویکرد جهش تولید خدمت با مشارکت مردم و  توسعه کمی و کیفی شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس در کشور و تقویت نظارت بر فعالیت آنها از مهم ترین برنامه های است که امسال به مرحله اجرایی وعملیاتی شدن می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر