Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:28:50 GMT

هواشناسی بوشهر نسبت به تردد شناورها هشدار داد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۳۷۰۵

هواشناسی بوشهر نسبت به تردد شناورها هشدار داد

به گزارش ایرنا، محمدرضا انصاری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: درمدت یاد شده  سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا افزایش خواهد یافت و به سبب وزش باد شدید شمال غربی، به تناوب سواحل و فراساحل استان تا روز دوشنبه (۸ آذر) مواج خواهد بود.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در این مدت، سرعت باد گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری ادامه داد: امروز و فردا نیز به سبب وزش بادهای شمال غربی بر روی دریا، سواحل و فراساحل به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود.

وی گفت: همچنین عصر روز جمعه تا صبح روز شنبه در برخی نقاط نیمه شمالی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع بارش پراکنده و گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست.

انصاری یادآورشد: آسمان استان تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و امروز گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۳۱، مد اول ساعت ۱۳:۵۶، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۸ و مد دوم ساعت ۲۳:۰۱ خواهد بود.

برچسب‌ها بوشهر دریا اداره کل هواشناسی استان بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دریا بوشهر دریا سواحل و فراساحل وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد با بیان اینکه امروز بعدازظهر و شب ناپایایداری جوی و دریایی در استان شاهد خواهیم بود گفت: صبح امروز، جوی آرام حاکم است و شرایط دریا نیز برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود و در بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه هواشناسی در پار‌های از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز بعدازظهر و شب در پار‌های از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظ‌های پیش بینی میشود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست و توصیه میشود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: از فردا در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش بینی میشود و دریا ساعاتی نسبتا مواج خواهد شد و به تناوب تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تداوم خواهد داشت.

وی افزود: توصیه می شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها انجام شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی، نوسان ۱ تا ۲ درج‌های دما در استان پیش بینی میشود.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت