Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:35:08 GMT

صادرات خام نفت و گاز آتش زدن به ثروت ملی کشور است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۳۷۸۲

صادرات خام نفت و گاز آتش زدن به ثروت ملی کشور است

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز پنجشنبه در بازدید از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، اظهار داشت: زمانی بنا بود خارجی‌ها با ایجاد کنسرسیومی متشکل از چند کشور اروپایی این مجموعه را بسازند، اما در تحریم‌های اقتصادی ساخت این پروژه را رها کردند و از کشور رفتند.

وی ادامه داد: پس از آن جوانان کشور آستین همت را بالا زدند و یکی از پیچیده‌ترین پالایشگاه‌های مدرن روز جهان را در این محل ساختند که در حال حاضر بیش از ۴۵ میلیون لیتر بنزین و تعداد زیادی فرآورده دیگر را تولید و به مردم عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی رییس جمهور خاطرنشان کرد: هدف پالایشگاه ستاره خلیج فارس جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش‌تر است که امروز شاهد تحقق این مساله با استفاده از دانش متخصصان داخلی هستیم.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس یکی از نمونه‌های مدیریت جهادی در کشور ما در عرصه صنعت است، گفت: مهم‌تر از هر چیز دیگر دانش فنی است که ما در ساختن این نوع پالایشگاه‌ها به دست آورده‌ایم.

رضایی ابراز داشت: در حال حاضر جوانان با تجربه و دارای دانش کامل در زمینه احداث و راه‌اندازی پالایشگاه‌های مدرن فرآوری میعانات گازی را در اختیار داریم و تعداد زیادی از چنین واحدهایی را می‌توانیم بسازیم و صادرات بهتری از انرژی داشته باشیم.

بازدید از ازبندر شهید رجایی ، مجتمع کشتی سازی، شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ، بازدید هوایی از مناطق زلزله زده فین بندرعباس شرکت در نشست شورای  گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ونشست شورای برنامه ریزی استان هرمزگان از مهمترین برنامه سفر یک روز معاون اقتصادی رییس جمهوری به هرمزگان است.

درحال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه در قالب سه مرحله ۱۲۰ هزار بشکه‌ای درنظر گرفته شده است.

برچسب‌ها پالایشگاه نفت هرمزگان محسن رضایی میرقائد خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پالایشگاه نفت هرمزگان محسن رضایی میرقائد پالایشگاه نفت هرمزگان محسن رضایی میرقائد خلیج فارس ستاره خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران در سال میلادی گذشته، گفت: سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و همچنین فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک از جمله استراتژی‌های مهم دولت سیزدهم برای رشد صادرات نفت خام بود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی ایران در سال میلادی گذشته اظهار کرد: دو حامل انرژی نفت و گاز سهم زیادی در تحقق این دستاورد مهم داشته‌اند. در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها، دولت سیزدهم در زمینه تولید و صادرات نفت و گاز هیچ محدودیتی ندارد؛ در حقیقت این دولت توانسته تحریم‌ها را خنثی کند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقتدار نظامی ایران در عملیات وعده صادق، گفت: این موضوع یک اتفاق بسیار مهم بود که توانست به ما در صادرات بیشتر و در عین حال آسان‌تر نفت کمک کند. بعد از آن عملیات، حرکت نفت‌کش‌های ایرانی در آب‌های آزاد و در نهایت فروش نفت ایران بهتر شد.


وی افزود:تحقق رشد اقتصادی در طول سه الی چهار سال آینده شرایطی را برای ما مهیا خواهد کرد که بتوانیم عقب‌ماندگی‌های دهه ۹۰ را به سرعت جبران کنیم.


قادری با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر سهامداری در فراسرزمینی گفت: این تصمیم از جمله سیاست‌های درستی بود که وزارت نفت به اجرا گذاشت. این استراتژی به ایران اجازه می‌دهد که با بازارسازی برای فروش نفت خام، بازار مطمئنی را در این زمینه برای خود مهیا سازد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: تبدیل نفت خام به فرآورده برای اقتصاد کشور مزیت‌های فراوانی دارد، زیرا این قبیل محصولات از ویژگی صادرات آسان و همچنین تحریم پذیری کمتری برخوردار هستند. در شرایط تحریمی سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ازای عرضه نفت و صدور خدمات فنی و مهندسی یک ایده بسیار خوبی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: فروش نفت به پالایشگاه‌های کوچک هم ایده مثبت دیگری است که توسط وزارت نفت پیگیری شد. این واحد‌های کوچک نسبت به پالایشگاه‌های بزرگ‌تر کمتر در معرض تحریم‌ها قرار دارند؛ لذا، استفاده از این فرصت می‌تواند نقش موثری در صادرات نفت ایران داشته باشد، سیاست که امروز باعث رکوردشکنی دولت سیزدهم در صادرات نفت خام شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت ، گاز ، نفت خام ، پالایشگاه ، پالایشگاه فرا سرزمینی ، وزارت نفت ، افزایش صادرات نفت ، پالایشگاه های کوچک ، جعفر قادری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9n

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است