Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود منصور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای بیابان‌زدایی منابع طبیعی گناباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود:سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری طرحهای بیابان زدایی نظیر ساخت بادشکنهای زنده و غیر زنده، قرق و آبخیزداری را در کشور اجرا می کند که جلب مشارکت مردم و جوامع محلی مهمترین رویکرد این سازمان و دولت سیزدهم برای حفاظت از این عرصه ها در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: فرسایش بادی یکی از مشکلات مهم استانهای مختلف کشور است که سالانه به زیرساختها و اراضی کشاورزی و سکونتگاههای مردم خسارت وارد می کند.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مدیریت عرصه های بیابانی که با اجرای طرحهای بیابان‌زدایی تثبیت شده اند ضروری است و باید از همه ظرفیتها در این زمینه حداکثر بهره را گرفت.

منصور افزود:عرصه های بیابانی تثبیت شده بسیار مهم است و نباید بعد از اجرای این طرحها به حال خود رها شوند بلکه بایستی در قالب کارکردهای تلفیقی و اقتصادی برای آنها برنامه تنظیم و اجرا کرد تا به تدریج هم از حفاظت صرف دولتی خارج شوند و هم با مشارکت مردم و جوامع محلی جلوی استمرار بیابان‌زایی گرفته شود.

وی ادامه داد: این مساله موجب می شود که عرصه های بیابانی که زمانی زندگی و ماندگاری مردم را در یک منطقه تهدید می کردند به بستری برای تقویت معیشت و رونق اقتصادی مردم تبدیل شوند.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرحها و عملیات تثبتی شنهای روان و عرصه های بیابانی در حدود ۲۹ هزار هکتار از اراضی استان خراسان رضوی در حال اجراست.

منصور افزود: اجرای طرحهای بیابان‌زدایی نقش مهمی در افزایش ماندگاری مردم در نقاط مختلف دارد به عنوان مثال در منطقه عمرانی گناباد با فرسایش ۳۰ سانتی متری در هکتار سالیانه اگر عملیات تثبت شنهای روان و بیابان‌زدایی از دهه های  گذشته اجرا نمی شد امکان ماندگاری و سکونت در بسیاری از سکونتگاهها و روستاهای اطراف آن وجود نداشت.

وی اضافه کرد: این سازمان در کنار اجرای طرحهای تثبیت عرصه های بیابانی و بیابان‌زدایی، با اجرای طرحهای آبخیزداری ضمن جلوگیری از فرسایش آبی، بستر رونق اقتصادی این مناطق را هموار می کند.

فرماندار گناباد هم با اشاره شرایط جغرافیایی گرم و خشک این شهرستان گفت: باید با افزایش اعتبارات و توسعه طرحهای بیابان‌زدایی در کنار جلب مشارکت مردم از گسترش عرصه های بیابانی و یا بیابان‌زایی جلوگیری کرد. 

حامد قربانی افزود: برای تثبیت شنهای روان طرحهایی به صورت آزمایشی با مشارکت مردم و جوامع محلی در گناباد در دست اجراست که از آن جمله می توان به اجرا و توسعه طرحهای آبخیزداری و افزایش و تقویت بندهای خاکی اشاره کرد و این شهرستان از این نظر جزء مناطق شاخص در استان خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور پویش مردمی و نهال کاری با هدف حفظ و توسعه منابع طبیعی و جلوگیری از بیابان‌زایی با مشارکت دستگاههای اجرایی در منطقه عمرانی گناباد آغاز شد.

۸۵ درصد از عرصه شهرستان گناباد را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد که چهار کانون فرسایش بادی آن را در وضعیت بحرانی قرار داده است و حدود ۵۰ درصد از وسعت ۵۷۰ هزار هکتاری منابع طبیعی این شهرستان در معرض فرسایش بادی قرار دارد.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها بیابان زایی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور بیابان زدایی گناباد دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیابان زایی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور بیابان زدایی بیابان زایی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور بیابان زدایی گناباد دولت سیزدهم طرحهای بیابان زدایی مراتع و آبخیزداری عرصه های بیابانی سازمان جنگلها اجرای طرحهای مشارکت مردم منابع طبیعی بیابان زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی

رؤسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محرم نشاطی مسئول سازمان ورزش بسیج در دیدار با علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، ضمن تأکید بر مهیا بودن ظرفیت بسیج برای انجام فعالیت‌های ورزشی، اظهار داشت: همه مسئولان ورزشی که برای این نظام، خالصانه زحمت می‌کشند، دنبال این هدف هستند که حال عمومی جامعه بهبود پیدا کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت عظیمی که در اختیار بسیج است، همچنین ظرفیت‌هایی که در اختیار فدراسیون همگانی چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ زیرساختی قرار دارد، می‌توان با یک همکاری و هم‌افزایی بهتر کارهای خیلی بزرگی در عرصه همگانی انجام داد.

نشاطی با تأکید بر حضور گسترده آحاد بسیجی در برنامه‌های ورزشی گفت: این حضور گسترده به علت ظرفیت‌ها و نیروی انسانی است که تحت شبکه مدیریتی بسیج ایجاد و باعث اجرای برنامه‌های همگانی در سراسر کشور شده است.

وی تصریح کرد: خیلی اتفاقات بزرگی در استان‌ها توسط بسیج در عرصه ورزش رقم می‌خورد، اما آن چیزی که برای بسیج خیلی مهم است و می‌تواند تأثیرگذار باشد، برنامه‌ریزی دقیق، جامع و کامل در محلات است که سرانجام آن باعث بهبود حال افراد و سلامت جامعه می‌شود.

رئیس سازمان ورزش بسیج با اشاره به حضور بهترین مسئولان تربیت بدنی بسیج در محلات در پایگاه‌های بسیج و حوزه‌ها گفت: با توجه به این ظرفیت گسترده در بسیج، این آمادگی وجود دارد برنامه های خوبی را با حضور گسترده مردم اجرا کنیم.

نشاطی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف ما آحاد مردم هستند، می توان با هم افزایی و ارتباط خوب، برنامه های بهتری را برای این مردم عزیز و مومن برگزار کرد.

وی گفت: ما در کل کشور چند هزار ایستگاه صبحگاهی و عصرگاهی در کشور داریم که نه تنها کم نظیر، بلکه بی نظیر است. به همین دلیل برای تقویت مربیان در این عرصه و بهبود کیفیت ضروری است فدراسیون همگانی با سابقه درخشانی که دارد، در این عرصه ورود پیدا کند.

رئیس سازمان ورزش تصریح کرد: مربیان بسیجی که در ایستگاه‌های صبحگاهی و عصرگاهی فعالیت می‌کنند، نیازمند دوره‌های مربیگری جهت ارتقای سطح و دانش آنها هستند که می‌توان با همکاری فدراسیون همگانی برگزار کرد. همچنین نسبت به خیلی از مأموریت‌های مشترکی که بین سازمان ورزش بسیج و فدراسیون همگانی است می توان تفاهم نامه ای جهت ارتقا برنامه ها منعقد کرد.

در این دیدار خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ضمن اشاره به هدف مشترک بسیج با فدراسیون همگانی گفت: هر سازمان یا نهادی، مجموعه‌نگر هستند، یعنی بنا بر مأموریتی که دارند، اولویت ذاتی‌شان مجموعه خودشان است، اما در بسیج چنین نیست و اولویت اول در این نهاد مردم هستند.

وی افزود: بسیج در خیلی از برنامه ها و مأموریت های ورزشی از ما جلوتر است. از همه مهمتر این است که برای سلامتی و نشاط مردم این کار را انجام می دهد. پس ما یک هدف مشترک داریم و آن هم مردم است و همین امر موجب می شود که ما با هم بهتر و بیشتر همکاری و هم افزایی در این راستا داشته باشیم.

خلیلی گفت: در حوزه های رویدادی، جشنواره ای و برنامه های مختلف می توانیم همکاری داشته باشیم و همچنین در عرصه آموزش می توان دوره هایی را برای تربیت نیرو در سراسر کشور برگزار کرد که این فرصت بسیار خوبی است.

رئیس فدراسیون همگانی در پایان با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج همیشه جزء اولین ارگان های هستند که در عرصه ورزش به کمک سازمان های ورزش از جمله فدراسیون همگانی می آیند، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف فدراسیون، محلات است که مورد نظر سازمان ورزش بسیج نیز هستند تا بتوانیم با هم  جریان‌سازی کنیم تا جوانان و نوجوانان کشور را در یک فعالیت ورزش و فرهنگی دعوت کنیم و این نیازمند هم افزایی بیشتری با سپاه و بسیج است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی