Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@11:11:35 GMT

هدف عربستان از مذاکره با ایران چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۴۰۰۱

هدف عربستان از مذاکره با ایران چیست؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تاکنون ۴ دور مذاکره میان ایران و عربستان انجام شده است. پرونده این مذاکرات در اختیار شورای عالی امنیت ملی‌ است و نماینده‌ای از سوی این شورا مسوولیت این مذاکرات را بر عهده گرفته است.

هدف عربستان از مذاکره با ایران چیست؟

درخواست طرف سعودی در این مذاکرات ایجاد راهکاری برای خروج از فشار یمنی‌ها در جنگ نابرابری است که خود عربستانی‌ها آتش افروز آن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته کلیدی در مورد یمن این است که عربستان حاضر است آتش‌بس را بپذیرد ولی آتش‌بس چاره‌ای برای معضل عربستان در این جنگ نخواهد بود زیرا آتش‌بس به معنی تثبیت موقعیت قدرت انصارالله است.

از سوی دیگر انصارالله در موقعیت برتر قرار دارد. پیروزی‌های چندوقت اخیر انصارالله در محاصره مأرب و عقب‌نشینی‌ نیروهای سعودی از الحدیده و ضربات سنگین پهپادی انصارالله به عربستان باعث شده اشت عربستان بیش از پیش نسبت به ادامه جنگ تحت فشار قرار گیرد.

انصارالله چه می‌خواهد؟

انصارالله از یک جریان نهضتی تبدیل به یک جریان حاکم شده است. انصارالله به دنبال آن است که علاوه بر آنکه جنگ تمام می‌شود تحریم‌های موجود نیز لغو شود. چرا که بدون لغو تحریم‌های شدید یمن نخواهد توانست از شرایط موجود خارج شود.

مسئله ایران و عربستان نیز اکنون چنین است که ایران عربستان را مقصر قطع روابط می‌داند و به ریاض می‌گوید چنانچه به دنبال احیا روابط است باید پیش‌قدم شود. مسئله‌ مهم این است که طرف عربستانی به دلیل اینکه نتوانسته است در این مذاکرات چیزی از ایران به دست بیاورد مدام می‌گوید مذاکرات بی‌نتیجه بوده است. البته آنچه ظاهرا پیش‌رفته است فراهم شدن زمینه‌هایی برای احیا مختصر روابط تهران ریاض است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان مذاکرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟

نیروهای انصارالله یمن ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دادند؛ این‌ در حالی است که منابع خبری از آماده شدن گسترده ارتش آمریکا برای حمله به خاک یمن خبر می‌دهند.

دریافت 30 MB

خبرنگار: مریم همتی / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!