Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بدنبال گفت‌وگوهای سطح بالا میان سیستم‌های قضایی ایران و عراق و تلاش‌های دادستانی تهران، هیات حقوقی- قضایی کشورمان به ریاست یکی از معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران دو روز قبل برای شرکت در اولین نشست کمیته تحقیق مشترک ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان عازم بغداد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گفت‌وگوهای دور اول امروز  به پایان رسید و طرفین تصمیم گرفتند دور دوم نشست کمیته را تا یک ماه آینده در تهران برگزار نمایند.

غریب آبادی افزود: در پایان این دور از گفت‌وگوها روسای دو هیات بیانیه مشترکی را نیز به امضاء رساندند و این جنایت  را به عنوان یک جنایت جدی و اقدام ناقض حاکمیت ملی عراق و ناقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر محکوم کردند و بر مقابله با بی کیفرمانی مرتکبین این جنایت بین‌المللی و لزوم اقامه عدالت درخصوص آنان، تاکید کردند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه گفت: نکته مهم از منظر حقوقی این است که در این بیانیه تصریح شده است جنایت مذکور در زمان سفر رسمی سردار شهید سلیمانی به عراق با دعوت دولت این کشور و برای انتقال پیام سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران ارتکاب یافته است.

غریب آبادی با اشاره به اینکه هیات‌های طرفین در این نشست در طول دو روز  در خصوص موضوعات دستورکار و اقدامات انجام شده تاکنون و برنامه‌های پیش روی گفت‌وگو کرده و به تبادل داده‌ها پرداختند، پنج تفاهم این نشست در قالب بیانیه مشترک را به شرح زیر اعلام کرد: 

اول، اتخاذ تمامی تدابیر حقوقی و قضایی ممکن برای تعقیب و مجازات عوامل و عناصر دخیل در جنایت ترور شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان، به‌ویژه عوامل و اتباع آمریکایی دخیل؛

دوم، تداوم و ارتقای همکاری دوجانبه برای تکمیل تحقیقات قضایی در حال انجام در دو کشور؛ 

سوم، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای ارائه و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بر مبنای موافقت نامه همکاری حقوقی و قضایی در امور کیفری بین ایران و عراق و نیابت‌های قضایی صورت گرفته؛

چهارم، تداوم فعالیت کمیته تحقیق مشترک در دو کشور تا حصول اطمینان از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در تحقیقات قضایی صورت گرفته، در اسرع وقت؛

پنجم، برگزاری دور بعدی نشست کمیته مشترک تا یک ماه آینده در تهران.

منبع: الف

کلیدواژه: نشست کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ فرهاد قلی‌زاده گفت: مسابقات والیبال ساحلی با حضور ۲۱ تیم در دو رده نوجوانان و بزرگسالان به میزبانی زمین‌های ساحلی شهربازی بجنورد برگزار شد.
در این مسابقات تیم‌هایی از مازندران و گلستان و خراسان رضوی هم حضور داشتند.
وی افزود: بعد از ۴۰ دیدار، در رده سنی نوجوانان تیم دانش و توپ قهرمان شد، تیم سم سم شیروان نائب قهرمان و تیم‌های کالای ورزشی فیفا و تابلوسازی نوین به صورت مشترک جایگاه سوم را کسب کردند.
قلی زاده گفت: در رده سنی آزاد تیم ادویه بیژه شیروان مقام اول، تیم لوازم ورزشی خطیب مقام دوم و تیم‌های شرکت نیکان و بوبک باقری جایگاه سوم مشترک را کسب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها