Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلایه‌های تلخِ مادر علی انصاریان

مادر مرحوم علی انصاریان که شب گذشته در مراسم اکران فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» حضور داشت، از اهالی فوتبال گله کرد و گفت در مدت ۹ ماه پس از فوت پسرش، هیچ‌ یک از اهالی فوتبال سراغی از او نگرفته‌اند.این فیلم، سال گذشته در اولین روزِ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه به نمایش درآمد، اما همان زمان، علی انصاریان، درگیر کرونا بود و در نهایت ۳ روز بعد، یعنی (۱۵ بهمن) دارفانی را وداع گفت.

کنایه معنادار باهنر به برخی مسئولان؛ مشکلی که در ۳۰سال حل نشده در ۲ماه چگونه حل می شود؟

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رفتن آقای رئیسی، آقای مخبر و وزرا و... به میان مردم خیلی کار خوبی است و سرمایه اجتماعی را اضافه می‌کند، اما همه کار این نیست.دولت اگر نتوانست کار‌ها را انجام دهد، نباید همه‌‌چیز را گردن دولت گذشته بیندازد.مردم ممکن است ۶تا ۸ماه منتظر بمانند برای اقدامات مثبت. اگر این اقدامات انجام نشد یا مطالبات مردم بیشتر تحریک شود.بعضی از مسئولان می‌روند و به مردم می‌گویند که ما مشکل زاینده‌رود را در ۲ ماه حل می‌کنیم! این مشکل در ۳۰سال حل نشده در ۲ماه چگونه می‌توان آن را حل کرد؟!/همشهری

فراوانی آزارهای خیابانی در ایران چقدر است؟

داوود کردستانی، روانشناس:تحقیقات انجام شده در سال ۱۳۹۶ نشان داده که فراوانی آزارهای خیابانی در حدود ۱۲ درصد بوده است. بر اساس تحقیق انجام شده توسط سازمان بهزیستی در سال ۱۳۹۷، ۴۹ درصد از زنان ایرانی آزار جسمی و فیزیکی، ۲۶ درصد عاطفی و روانی و کلامی و ۲۲.۲ درصد آن‌ها آزارهای اجتماعی و اقتصادی دیده‌اند.هر یک از علوم نظریات مختلفی را مطرح کردند که از نظر روانشناسی دلایل فردی، اجتماعی و فرهنگی متعددی برای شکل گیری این رفتارها وجود دارد؛ بافت نامناسب تربیتی، فقدان محدودیت‌های واقع بینانه و یا وجود استانداردهای سختگیرانه والدین باعث شده است که این افراد از درخواست‌های نامعقول در هر شرایطی دست برندارند و به دیگران آسیب بزنند.آنان در کودکی یاد نگرفته‌اند که حق ندارند در هر موقعیتی هر کاری را انجام دهند و هنجارها و قوانین برای آنان به درستی تعریف نشده است. افراد آزارگر، دوست داشته شدن را باور نداشته و یک حالت بدبینی نسبت به گرفتن پیغام‌های دوست داشته شدن از طرف اطرافیان دارند./ایسنا

استان تهران در طلاق و ازدواج صدرنشین شد

در فصل بهار بیشترین آمار ازدواج به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان بوده است.مطابق با آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، در بهار ۱۴۰۰، ۱۵۹ هزار و ۳۳۹ رویداد ازدواج و ۴۲ هزار و ۳۳۱ رویداد طلاق به ثبت رسیده است؛ که از این آمار منتشر شده، استان تهران بیشترین آمار ازدواج با ۱۷ هزار و ۴۴۷ رویداد و استان سمنان با ۹۶۸ رویداد، کمترین آمار را به خود اختصاص داده اند.بیشترین آمار طلاق در استان تهران با ۷ هزار و ۷۲۲ رویداد و کمترین آمار طلاق در استان ایلام با ۲۱۱ رویداد به ثبت رسیده است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران طی بهار سال ۹۹ تعداد ۱۲۷ هزار و ۳۱۶ رویداد ازدواج و ۳۴ هزار و ۶۵۸ رویداد طلاق رخ داده است.این آمار در قیاس با مدت مشابه خود در بهار ۹۹ خبر از رشد ۲۳.۶ درصدی «ازدواج» و ۱۶.۴ درصدی «طلاق» می‌دهد./باشگاه خبرنگاران

باکو «نظامی گنجوی» را شاعر ملی جمهوری آذربایجان خواند!

دولت باکو در اقدامی واژه پارسی را از نام نظامی گنجوی حذف کرده و او را شاعر ملی جمهوری آذربایجان اعلام کرد.به گزارش مرکز ترجمه دولتی آذربایجان، دولت باکو در اقدامی اعلام کرد در سالی که به اسم «نظامی گنجوی» نام‌گذاری کرده موفق شده کتاب «هفت پیکر» را به زبان‌های اسپانیایی، روسی و انگلیسی ترجمه کرده و به اروپا بفرستند، اما در ادامه توضیحات در خصوص نظامی گنجوی «شاعر پارسی »را برداشته و آن را «شاعر ملی جمهوری آذربایجان» خوانده است.کتاب هفت پیکر پیشتر و در سال ۲۰۰۰ در مادرید اسپانیا منتشر شده بود و در پیشگفتار آن درخصوص نظامی گنجوی نوشته شده بود: «شاعر بزرگ پارسی». به همین دلیل خوانندگان اروپایی نظامی گنجوی را به نام شاعر پارسی می‌شناختند.پیش از این نیز دولت جمهوری آذربایجان اشعار کاشی‌کاری‌شده پارسی بر روی بدنه مقبره نظامی که به زبان فارسی نوشته شده بودند را با اشعار ترکی جایگزین کرده و سفیر جمهوری آذربایجان در لندن به معرفی نسخه خطی خمسه نظامی گنجوی، به عنوان اثر فرهنگی ایرانی در کتابخانه ملی انگلیس اعتراض کرده بود.جمهوری آذربایجان در سال های گذشته است که با نصب مجسمه این شاعر فارس زبان در کشور‌های مختلف جهان او را شاعری منصوب به خود معرفی کرده است.

مخالفت دوباره مجمع تشخیص با طرح واردات خودرو

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام «طرح سامان‌دهی صنعت خودرو» را مغایر با سیاست‌های کلی نظام اعلام کرد.هادی طحان نظیف درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: دستورات جلسه امروز شورای نگهبان مفصل بود و نوبت رسیدگی به طرح ساماندهی صنعت خودرو نرسید لذا بررسی آن به هفته بعد موکول شد.وی افزود: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام «طرح سامان‌دهی صنعت خودرو» را مغایر با سیاست‌های کلی نظام طی نامه‌ای اعلام کرده که ایرادات سابق این هیئت، همچنان به قوت خود باقی است لذا مراتب به مجلس اعلام خواهد شد.

گلایه ی خانواده‌ های جانباختگان هواپیمای اوکراینی از زبان علیزاده طباطبایی

وکیل خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی گفت: طبق قواعد حقوق داخلی و بین‌المللی تنها دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده دادگاه ایران است. بنابراین امیدواریم دادگاه منصفانه رسیدگی کند و رأی عادلانه صادر شود.سید محمود علیزاده طباطبایی در خصوص جلسه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی،‌ اظهار کرد: به ما اعلام کردند که جلسه دادگاه غیرعلنی است اما رسماً اعلام نشد. چند نفر از خانواده‌ها و حدود هشت نفر از وکلای آنها در دادگاه شرکت کردند.وکیل چند تن از جانبختگان هواپیمای اوکراینی افزود: هم وکلا و هم خانواده‌ها اعتراض داشتیم که این پرونده در موعد رسیدگی نیست چون گزارش کارشناسی به وکلا ابلاغ نشده بود؛ طبق قانون باید گزارش کارشناسی به وکلا ابلاغ شود و در صورتی که وکلا اعتراض داشته باشند، اعتراضات به هیأت کارشناسی ارسال شود.وی با بیان اینکه نیمی از کیفرخواست در جلسه اول قرائت شد و باقی آن در جلسه دوم قرائت خواهد شد،‌ گفت: همچنین پرونده برای مطالعه در اختیار وکلا قرار نگرفته بود. این پرونده حدود ۶ هزار صفحه است. رئیس دادگاه ایراد ما را قبول کرد و قرار شد که بعد از قرائت کیفرخواست، فرصتی اختصاص دهند تا وکلا پرونده را مطالعه کنند و قرار کارشناسی به وکلا ابلاغ شود.علیزاده طباطبایی بیان کرد: بر اساس نظریه کارشناسی که ما هنوز ندیدیم،‌ متهمان پرونده ۱۰ نفر هستند که در جلسه رسیدگی حضور داشتند. اما ما در دادگاه اعلام کردیم که ما از اشخاص دیگری هم شکایت کرده بودیم اما رسیدگی نشده یا منع تعقیب خورده و منع تعقیب به ما ابلاغ نشده است که باید گزارش کارشناسی را ببینیم. خانواده‌ها نسبت به سطح مسئولیت متهمان فعلی اعتراض دارند. از نظر قواعد حقوق داخلی و بین‌المللی تنها دادگاه صالح برای رسیدگی به پرونده دادگاه ایران است. امیدواریم دادگاه منصفانه رسیدگی کند و رأی عادلانه صادر شود.وی در خصوص تعیین وقت جلسه دوم رسیدگی نیز گفت: جلسه بعدی نیز احتمالاً هفته آینده است اما زمان دقیق هنوز اعلام نشده است.

دفاع صوفی از افزایش اختیارات استانداران

علی صوفی درباره اینکه قرار است بخشی از اختیارات وزارتخانه‌ها به استانداران تفویض و کشور استاندار‌محور اداره شود و وزارتخانه‌ها بیشتر نقش حمایتی داشته باشند، گفت: با توجه به این‌که بشخصه دوازده سال سابقه کار استانداری دارم، می‌توانم بگویم که نقش استانداران در استان‌ها بسیار تاثیر‌گذار است.وی خاطرنشان کرد: استانداران ۲ وظیفه حفظ امنیت عمومی استان و سیاست عمومی دولت را برعهده دارند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: برای حفظ امنیت عمومی استان، استاندار رئیس شورای تامین است که در این شورا همه ارکان حکومت از نظامی‌ها گرفته تا قوه قضاییه حضور دارند و استاندار رئیس آنها است و تصمیم اصلی با او است. وی خاطرنشان کرد: درست است که شورای تامین به صورت شورایی برگزار می‌شود اما تصمیم شورایی نیست، بلکه این شورا برای مشورت گرفتن و هماهنگی است؛ در واقع استاندار در استان قدرت و جایگاهی را دارد که وزیر کشور در آن جایگاه نیست.

زاکانی در مسیر احمدی‌ نژاد!

در چندماهی که از رسیدن زاکانی به خیابان بهشت گذشته است، طرح‌های اجرایی و اقداماتی که شهردار تهران انجام می دهد یادآور کارهایی است که محمود احمدی‌نژاد در زمان شهرداری خود انجام میداد.علیرضا زاکانی در تازه ترین اقدام خود خبر از راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه در هر محله تهران و اهدای وام قرض‌الحسنه به شهروندان تهرانی داده است، اقدامی که بی شباهت به اهدای وام ازدواج یک میلیون‌تومانی احمدی نژاد در زمان شهرداری خود به زوج‌های جوان نیست.حال این پرسش مطرح است ایجاد ۳۵۴ صندوق قرض الحسنه در دورانی که شهرداری با چالش های مالی زیادی رو به رو است چقدر تحقق پذیر است؟/اکو ایران

محکومیت قطعی رسایی به نشر اکاذیب علیه ناطق‌ نوری

وکیل حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری از به نتیجه رسیدن شکایت موکلش از حمید رسایی به دلیل ایراد اتهاماتی در خلال رسیدگی به پرونده اکبر طبری خبر داد.علی اصغر نیک نهاد با اعلام این خبر اظهار کرد: حمید رسایی به "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی " در دادگاه بدوی محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر دادسرای ویژه روحانیت نیز عینا تایید شد.سال گذشته بود که حمید رسایی در حین برگزاری دادگاه های اکبر طبری، با انتشار رشته توییتی اتهاماتی را علیه حجت الاسلام ناطق نوری مطرح و مدعی شد طبری با حمایت و اعمال نفوذ علی اکبرناطق نوری فرماندار نور و سپس با همان شیوه وارد قوه قضاییه شده است.این سخنان واکنش رییس دفتر حجت الاسلام ناطق نوری را در پی داشت. وی ضمن رد تمام این ادعاها و اعلام اینکه اساسا اکبر طبری هیچگاه فرماندار نور نبوده، اظهار داشت که نه تنها حجت الاسلام ناطق نوری هیچگونه ارتباطی اعم از کاری یا شخصی با اکبر طبری نداشته، بلکه در زمان حضور وی در قوه قضاییه چند بار مخاطرات حضور این فرد در آن مجموعه را به مسئولین ذیربط تذکر داده بود و همچنین اضافه کرد که علی رغم روحیات حجت الاسلام ناطق نوری، این بار قصد سکوت نداشته و شکایت می کنیم.

زاکانی با رئیسی دیدار کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از دیدار شهردار و معاونین‌اش با رئیس جمهور خبر داد.امین توکلی زاده در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: "امروز جلسه کاری امیدبخشی با آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور محترم داشتیم. شهردار تهران گزارشی از ظرفیتها و مشکلات پایتخت ارائه دادند.وی در ادامه نوشت: رئیس‌جمهور مطالب محکم وگره‌گشایی در ضرورت همکاری دولت و شهرداری برای خدمت بهتر به مردم داشتند. اما دغدغه و غصه‌های ایشان در خصوص آسیب‌های اجتماعی قابل توجه بود.

نامزدی شهروند ایرانی‌تبار برای ریاست پارلمان نروژ

"مسعود قره‌خانی" سیاستمدار ایرانی-نروژی از سوی حزب کارگر به‌ عنوان رئیس جدید پارلمان نروژ پیشنهاد شده است.به گزارش یورونیوز، این اقدام پس از استعفای "اوا کریستین هانسن" از ریاست پارلمان صورت گرفت. اکثریت پارلمان نروژ در اختیار حزب کارگر است و احتمالا رای‌گیری بر سر ریاست قره‌خانی در روز پنجشنبه (امروز) در پارلمان انجام می‌شود.قره‌خانی نماینده پارلمان نروژ اهل استان "بوسکرود" این کشور است. وی رهبر کمیته مهاجرت حزب کارگر بوده است.مسعود متولد تهران در ایران از خانواده‌ای پیرانشهری است که در سال ۱۹۸۷(۱۳۶۶) به همراه خانواده‌اش به نروژ مهاجرت کرد و در "آوور ایکر" بزرگ شد. پدرش بیژن قره‌خانی سیاستمدار و فعال سندیکای کارگری است.مسعود قره‌خانی در نروژ در رشته رادیوگرافی فارغ‌التحصیل و در بیمارستان مشغول به کار شد و بعدها به فعالیت‌های حزبی پرداخت و وارد حزب کارگر شد. وی در پارلمان نروژ معاون دوم کمیته بازرگانی بوده است.مسعود قره‌خانی روز گذشته در یک نوشته فیس‌بوکی درباره مهاجرت خانواده‌اش به نروژ گفت: "ما پس از یک سفر طولانی تنها با یک دلار در جیب به نروژ آمدیم".وی گفت که پدر و مادرش کار خود را در نروژ با چیدن توت فرنگی در یک مزرعه آغاز کردند. سپس پدرش جذب شهرداری شد و مادرش معلمی را در پیش گرفت و او حالا قرار است ریاست پارلمان را برعهده بگیرد.او در سال ۲۰۱۱ رویای شهردار شدن در سر داشت و در نشست ملی حزب کارگر یک سخنرانی آتشین ایراد کرد و گفت: "نام من مسعود است، متولد تهران، در جامعه نروژ بزرگ شدم، کشورم نروژ را دوست دارم و شهردار "درامن" خواهم بود".با این حال قره‌خانی هرگز شهردار درامن نشد اما از سال ۲۰۱۷ به عضویت پارلمان نروژ معروف به "استورتینگ" درآمد.

هاشمی‌طبا: توفان بیاید دولت می‌شکند

اظهارنظر سیاسیون و تجمعات مردمی حکایت از یک موضوع دارد و آن اینکه دوره ماه عسل دولت سیدابراهیم رئیسی تمام شد. هم اکنون طوری درباره دولت سیزدهم قضاوت می شود که گویی در ماه های پایانی مسئولیت را سپری می کند.مصطفی هاشمی‌طبا درباره چرایی زود به پایان رسیدن دوره ماه عسل دولت سیزدهم گفت: البته من نمی دانم دوره ماه عسل دولت تمام شده یا خیر ولی به نظرم مشکل این است که اولویت های کشور رعایت نمی شود. اولا باید توانایی ها سنجیده و در ثانی کارها اولویت بندی شوند.وی افزود: اولویت نخست مسئله حفظ کشور است، حالا چشمه هایی از این مسئله را در خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری دیدیم. مثل یک ساختمانی است که فونداسیونش از بین برود، باید این فونداسیون تجدید شود وگرنه ساختمان روی سر ساکنانش خراب می شود.این فعال سیاسی اظهار کرد: مجلس به مسائل حاشیه‌ای مثل طرح صیانت و طرح سگ‌وگربه می پردازد، یعنی اصلا نمی داند مسائل کشور چیست، درست است کسانی که امروز در مجلس هستند به قول معروف نماینده اقلیت هستند اما باید درکی از مسائل اصلی کشور داشته باشند و این مسائل را مطرح کنند.وی ادامه داد: دولت مسائل اصلی کشور را فراموش کند در برابر توفانی که می آید خیلی خیلی زود می شکند. کمک های موضعی به یک کارخانه یا صحبت با چند «گوسفند دار» گرچه خوب است اما به درد کشور نمی خورد چون مسائل اصلی مملکت مغفول مانده است.هاشمی طبا گفت: هنوز دیر نشده است، گفتمان دولت باید عوض شود، دولت ها می آیند و می روند اما مهم آن است که مملکت نباید برود. گفتمان دولت اگر عوض شود هم دولت توانمند می شود، هم مردم می فهمند و هم مملکت حفظ می شود. این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آصفری: مذاکرات شکست بخورد، مجلس طرح‌های ویژه‌ای دارد

آصفری بیان کرد: «آژانس به نوعی مجری سیاست‌های آمریکاست و آقای گروسی هم با برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده به تهران سفر کرده است. امیدواریم آقای گروسی گزارشی دقیق و منصفانه ارائه دهد تا اعتماد از دست‌رفته احیا شود و انتظار می‌رود که آقای گروسی بدون در نظرگرفتن امیال آمریکا گزارش بنویسد».او مطرح کرد: «اما اگر گزارش آژانس خلاف واقع و سیاسی باشد، ایران درباره ان‌پی‌تی تصمیم جدی می‌گیرد؛ همان‌طور که مصوبه اقدام راهبردی که از سوی مجلس تصویب شد هم در راستای پاسخ به انجام‌نشدن تعهدات غربی‌ها بود. اکنون هم اگر آژانس گزارش نادرستی بدهد، مجلس دولت را ملزم می‌کند که درباره ان‌پی‌تی تجدیدنظر کند؛ هرچند ایران در ان‌پی‌تی هم نباشد به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد رفت اما به هر حال خروج ایران از ان‌پی‌تی به ضرر آمریکا و آژانس خواهد بود».این تحلیلگر مسادل سیاست خارجی همچنین اظهار کرد: «امیدواریم آژانس کمک کند که مذاکرات در وین نتیجه‌بخش باشد. ایران تا کنون به تعهدات خود پایبند بوده است و امروز نوبت غربی‌هاست که هم به تعهداتشان برگردند و هم تحریم‌ها را لغو کنند. اگر چنین شود حتما مجلس هم همراهی خواهد کرد».آصفری در پایان گفت: «اما اگر مذاکرات شکست بخورد، مجلس طرح‌هایی با فوریت بالا دارد که باعث می‌شود فعالیت هسته‌ای ایران تشدید شود، حتی با 60درصد غنی‌سازی اورانیوم که برای زیردریایی‌ها و صنایع‌مان مورد نیاز است».

گفت‌ و گوی عربستان با ایران به کجا رسید؟

تاکنون چهار دور گفت‌وگو میان عربستان و ایران صورت گرفته و از آن‌جایی که طرف عربستانی نتوانسته هدف اصلی خود را در این گفت‌وگو پیش ببرد (که البته مرتبط با روابط دو کشور نیست)، این گفت‌وگوها را تاکنون بی‌نتیجه خوانده است.گفت‌وگوی عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر، جزء رخدادهای مورد توجه در سطح منطقه بوده است؛ گفت‌وگویی که با میزبانی طرف عراقی صورت گرفته و ریاض تلاش می‌کند برخی مشکلات خود در سطح منطقه را از خلال این گفت‌وگو حل و خواسته‌های را مطرح کند. در این میان جنگ در یمن، مهم‌ترین خواسته دولت سعودی است و تلاش می‌کند گره آن را از طریق گفت و‌گو با تهران باز کند و خود را از مخصمه نجات دهد. ایران در هر دور گفت‌وگو یادآوری و تأکید کرده است که میانجی نیست و به جای کسی از جمله یمنی‌ها مذاکره نمی‌کند و عربستان اگر خواستار حل بحرانش در یمن است باید مستقیما با «دولت نجات ملی در صنعاء» گفت‌وگو کند.تا کنون چهار دور گفت‌وگو میان ایران و عربستان انجام شده است. پرونده این گفت‌وگو در اختیار شورای عالی امنیت ملی‌ است و نماینده‌ای از این شورا مسئولیت این مذاکرات را بر عهده دارد.به گفته برخی ناظران سیاسی، درخواست طرف سعودی در این گفت‌وگوها، ایجاد راهکاری برای خروج از فشار یمنی‌ها در جنگ است؛ جنگی که خود عربستانی‌ها با حمایت آمریکا آتش‌افروز آن هستند. نکته کلیدی در مورد یمن این است که عربستان حاضر نیست جنگ را عملاً متوقف کند و پای گفت‌وگو با طرف یمنی بنشیند بلکه توقف درگیری را به مسائل بشردوستانه مرتبط می‌کند و صنعاء معتقد است که نباید خواسته‌های انسانی مثل رفع محاصره از مردم یمن به خواسته‌های سیاسی ریاض و واشنگتن گره زده شود. به معنای بهتر، آمریکا و عربستان آنچه را که نتوانستند با زورِ جنگ نظامی تصاحب کنند، نمی‌توانند از طریق گروکشی خواسته‌های بشردوستانه در مذاکرات سیاسی، به دست آورند.از سوی دیگر دولت نجات ملی در صنعاء در موقعیت برتر قرار دارد. پیروزی‌های چندوقت اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محاصره مأرب و عقب‌نشینی‌ نیروهای سعودی از الحدیده (غرب) و ضربات سنگین پهپادی به ائتلاف سعودی باعث شده است عربستان بیش از پیش برای تحمل ادامه جنگ، تحت فشار قرار گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه حجت الاسلام ناطق نوری هواپیمای اوکراینی رسیدگی به پرونده پارلمان نروژ نظامی گنجوی گفت وگو صنعت خودرو مجمع تشخیص خانواده ها اکبر طبری حزب کارگر قره خانی ان پی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند