Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@23:25:42 GMT

خوردن فلفل سیاه مرگبار است!

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۵۲۲۳

خوردن فلفل سیاه مرگبار است!

به هر میز غذاخوری که سر بزنید احتمال یافتن فلفل سیاه در بساط شام و ناهار بسیار زیاد است. به غیر از نمک، فلفل سیاه رایج‌ترین ادویه‌ی در سراسر جهان است.

به گزارش برنا؛  زیاده‌روی حتی در چیزهای خوب نیز اثرات بدی به همراه خواهد داشت! در مورد فلفل سیاه نیز به همین شکل است. تا زمانی که میزان مصرف فلفل سیاه تحت کنترل‌تان باشد، هیچ مشکلی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند باعث بروز برخی عوارض جانبی شود که بعضی از آن‌ها جدی هستند و بعضی از آن‌ها چندان جدی نیستند. در اینجا فهرستی از تمام مضراتی که مصرف بی‌رویه‌ی فلفل سیاه می‌تواند به بار بیاورد به شما ارائه می‌کنیم:

 

۱. در معده احساس سوزش ایجاد می‌کند

خب، همه‌ می‌دانیم که فلفل سیاه «تند» است. عقل سلیم به ما می‌گوید که نباید استفاده از فلفل سیاه را در وعده‌های غذایی خود محدود کنیم. اما گاهی همین عقل سلیم پا پس می‌کشد و کنترل از دست ما خارج می‌شود! در چنین موردی، مصرف بیش از حد فلفل می‌تواند به سوزش شدید در معده منجر شود. نگران نباشید، این سوزش بر طرف می‌شود، و کاملا موقتی است. فقط برای بار بعد حواس‌تان جمع باشد!

۲. می‌تواند باعث مرگ شود

این عارضه، یکی از آن نادرترین نادرها است. اما اگر فلفل به صورت مستقیم مصرف شود، می‌تواند وارد ریه‌ها و باعث مرگ شود، به خصوص در مورد کودکان. پس توصیه می‌شود فلفل سیاه را در ترکیب با غذا مصرف کنید.

۳. باعث سوزش چشم‌ها می‌شود

یادتان باشد فلفل سیاه تند است! پس از تماس مستقیم آن به پوست‌تان اجتناب کنید. اگر تصادفا این ادویه با چشم‌تان تماس داشته باشد، ممکن است باعث احساس سوزش و قرمزی در پوست و چشم‌تان شود.

۴. با بعضی از داروهای خاص تداخل پیدا می‌کند

بیمارانی که سیکلوسپورین A، کولینرژیک، دیگوکسین، و سیتوکروم پی ۴۵۰ مصرف می‌کنند بهتر است از مصرف فلفل سیاه اجتناب کنند.

۵. اختلالات گوارشی ایجاد می‌کند

فلفل سیاه ممکن است معده را ناراحت کند یا باعث بروز مشکلات گوارشی شود. بنابراین، بیمارانی که از اختلالات گوارشی رنج می‌برند نباید فلفل سیاه مصرف کنند.

۶. ممکن است به بروز مشکلات تنفسی بینجامد

نباید فلفل سیاه را استنشاق کرد چون ممکن است به مشکلات دستگاه تنفسی مانند آسم و … منجر شود.

۷. ممکن است باعث تحریک پوست شود

در مواردی نادر، مصرف فلفل سیاه می‌تواند به تحریک پوست بینجامد که علائم آن خارش، ورم، و قرمزی پوست هستند.

۸. در دوران بارداری و شیردهی باعث بروز مشکلاتی می‌شود

اگر باردار هستید، پس بدنتان نسبت به ادویه‌ها حساس است. در نتیجه از مصرف فلفل سیاه اجتناب کنید. اگر عاشق طعم آن هستید، اندکی از آن را به غذای محبوب خود اضافه کنید. طعم و مزه‌ی تند فلفل سیاه می‌تواند به شیر مادر منتقل شود. بنابراین، اگر در دوران شیردهی به نوزاد خود به سر می‌برید از فلفل سیاه دوری کنید.

۹. باعث تشدید خشکی پوست می‌شود

فلفل سیاه را نباید به مقدار زیاد مصرف کرد چون باعث خشکی پوست می‌شود. اگر پوست خشکی دارید، مصرف زیاد فلفل سیاه چیزی است که اصلا و ابدا به شما توصیه نمی‌شود!

۱۰. از مصرف آن در تابستان اجتناب کنید

تابستان‌ها به اندازه‌ی کافی داغ و سوزان هستند، پس بیش از این به آن دامن نزنید! فلفل سیاه می‌تواند گرمای بدن را افزایش دهد و حتی به خونریزی بینی منجر شود. پس، بهتر است که در طول ماه‌های داغ تابستان با فلفل سیاه خداحافظی کنید.

اگر مضرات و فایده‌های مصرف فلفل سیاه را بسنجیم و مقایسه کنیم، فایده‌های آن بر مضراتش می‌چربد! تنها در صورتی فلفل سیاه می‌تواند به شما آسیب بزند که بیش از حد از آن مصرف کنید که این هم سناریویی چندان محتمل نیست. پس از مصرف متعادل این ادویه‌ی محبوب لذت ببرید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فلفل فلفل مصرف بیش از حد مصرف بیش از حد مرگ مرگ پوست مشکلات مشکلات پوست بارداری شیر نوزاد فلفل مواد غذایی مصرف فلفل سیاه فلفل سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک آزمایش انجام شده توسط ابزار هوش مصنوعی روی یک قطره خون خشک شده می‌تواند سه نوع سرطان مرگبار را تشخیص دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان چینی دریافتند این ابزار می‌تواند سرطان روده، معده و پانکراس را در عرض چند دقیقه شناسایی کند.

به نوشته روزنامه سان، این مطالعه که در نشریه «نیچر ساستینبیلیتی» (Nature Sustainability) منتشر شده ، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک آزمایش جدید می‌تواند با استفاده از عملکردهای خون خشک شده سه بیماری مرگبار را غربالگری کند. در این آزمایش از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در خون استفاده می‌شود.

محققان شرکت کننده در این مطالعه تخمین می زنند که اگر این آزمایش‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته انجام شود، نسبت موارد سرطان روده تشخیص داده نشده می تواند از ۸۴ به ۲۹ درصد کاهش یابد.

این محققان اعلام کردند این آزمایش با استفاده از توانایی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به کاهش موارد تشخیص داده نشده سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته در سراسر جهان تا ۵۵ درصد کمک کند. رومین وانگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان نرخ بالایی از عدم تشخیص بیماری سرطان را تجربه می‌کنند. این نیاز به ابزارهای تشخیصی را نشان می‌دهد که دقت و مقرون به صرفه بودن را افزایش دهد. رویکرد ما امکان تشخیص سرطان های متعدد را در عرض چند دقیقه با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

اگر سرطان زودتر تشخیص داده شود، نرخ بقای بیماران بسیار بیشتر خواهد بود، به همین دلیل محققان دائما به دنبال بهبود روش‌های آزمایش این بیماری هستند. اکثر آزمایش‌های خون فعلی برای این بیماری‌ها از خون مایع برای شناسایی نشانگرهای سرطان استفاده می‌کنند که به اندازه کافی برای تشخیص هر یک از سرطان‌های روده، معده و پانکراس به صورت جداگانه قدرتمند نیستند. دکتر چائویوان کوانگ، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: استفاده از خون خشک شده می‌تواند بازی را تغییردهد.

او گفت که خون خشک شده را می توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع‌آوری، ذخیره و حمل کرد. دکتر کوانگ به لایو ساینس گفت: این می‌تواند به در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان در سراسر جهان کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899356

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر بدره
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟