Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات جدیدترین طرح مجلس است که موجب انتقاد بسیاری شده است. طرحی که در آن نگهداری و حمل و نقل حیوانات ممنوع و جرم‌انگاری می‌شود.

آنطور که در این طرح آمده جریمه نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری برای کسانی که این ممنوعیت را رعایت نکنند، تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس در دفاع از این طرح گفته: «ممکن است برخی از مردم در مقابله به مثل با افرادی که سگ و گربه و … را به فضاهای عمومی می آورند، حیوانات اهلی مثل بزغاله، بره و یا حتی گاو را به پارک و اماکن عمومی بیاورند. این مسائل نظم عمومی را کم کم به هم می زند. بنابراین باید مقرراتی وضع شود که دچار این مشکلات نشویم.»

این طرح نمایندگان مجلس انتقادات زیادی به همراه داشت. اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست در انتقاد از این طرح گفت: «این طرح بسیار غیرمنطقی و عجیب است. حیوانات هستند که به دست انسان‌ها آسیب می‌بینند! در کشورهای دیگر برعکس رویه‌ای که اینجا در پیش گرفته‌اند، روز به روز حقوق حیوانات پررنگ‌تر شده و در جهت رفاه حیوانات قانون تعیین و خشونت علیه حیوانات جرم‌انگار می‌شود.»

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حیوانات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان شاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر: 1229608 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند